TVR a renuntat subit la difuzarea Tragerilor Loto, inainte de Anul Nou, pe motiv ca nu aducea audienta, formatul trebuia imbunatatit, iar Loteria trebuia sa plateasca. Loteria spune ca TVR a rupt contractul fara sa negocieze si s-a mutat in grila Antenei 1.

Badea Gheorghe a asteptat cu sufletul la gura sa vada daca a castigat ceva la 6 din 49 de Anul Nou. A dat pe TVR 1, ca oricum nu prinde altceva in varf de munte, si…surpriza. S-a uitat la sapte fara zece. S-a facut ora sapte, s-a facut opt, noua. Tragerea Loto 6/49 de Revelion lipsea. Ar fi trebuit sa coboare la oras ca sa vada in direct tragerea speciala pe…Antena 1.


Ca institutie publica, trebuie sa acoperim tot ce ii intereseaza pe romani, spune TVR ori de cate ori este intrebata de ce exista in grila emisiuni irelevante pentru marele public si cu audiente modeste. Postul public recunoaste ca Tragerile Loto sunt de interes national, dar cu toate acestea a renuntat sa le difuzeze. “Sunt informatii de interes national, un numar foarte mare de persoane fiind interesate sa afle rezultatele tragerilor cat mai repede. Insa, de cele mai multe ori, acestea erau anuntate pe site-ul Loteriei inainte ca televiziunea sa difuzeze tragerile, iar multe posturi comerciale le puteau da publicitatii aproape simultan cu noi”, justifica Titi Dinca, coordonator al Directiei Programe din TVR. “De altfel, informatia de interes public in sine este cea referitoare la rezultate, nu tragerea ca atare”, continua el. De cealalta parte, Adrian Albu, director de marketing al Loteriei Romane, spune ca a primit in luna decembrie o scrisoare in care TVR ii instiinta ca nu vor mai continua colaborarea, fara a da detalii despre motivele postului public.

Cine, cu cine si cand a negociat?

Spatiul ocupat de extrageri (cate aproximativ 15 minute inainte de ora 19.00, joi si duminica) incurca strategia de programe a postului public, pretinde TVR. Titi Dinca spune ca a solicitat in negocieri Loteriei sa imbunatateasca formatul tragerilor Loto, sa caute un prezentator prin selectie si sa plateasca pentru spatiul de emisie. In ciuda afirmatiilor lui Titi Dinca, directorul de marketing al Loteriei spune uimit ca nu au existat nici un fel de negocieri si ca solicitarile TVR au fost discutate cu doi ani in urma. “TVR ne-a instiintat brusc, in decembrie, ca nu mai este interesata de tragerile loto. Nu s-au purtat negocieri cu Loteria”, afirma Adrian Albu, precizand ca TVR nu a pomenit despre un cost pe emisie.


Pana in anul 2004, TVR a avut un alt contract cu Loteria Romana, in baza caruia Loteria platea cateva sute de euro pentru fiecare editie difuzata a tragerilor Loto. In 2004, contractul a fost refacut si prevedea ca spatiul de emisie este gratuit, TVR suportand costurile difuzarii, iar Loteria pe cele de productie. Ora de difuzare era stabilita de ambele parti. In 2005, acelasi contract a fost reinnoit, dar, la sfarsitul anului, Comitetul Director a decis “sa aloce cele 30 de minute atribuite saptamanal tragerilor Loto altor productii”.


Pentru ca nu a primit un raspuns concret din partea TVR privind reinnoirea contractului, conducerea Loteriei s-a orientat rapid catre Antena 1. De ce tocmai Antena 1? “Avea acoperirea cea mai apropiata de cea a TVR si aveam relatii de buna colaborare cu ei. Pe lista era si Pro TV, in cazul in care Antena 1 ar fi refuzat”, precizeaza Albu, adaugand ca forma contractului incheiat pe un an este aceeasi cu cea avuta cu postul public.


Daca televiziunea publica a considerat ca tragerile loto nu mai prezinta interes si ii paraziteaza programele, Antena 1 vede o oportunitate de crestere a audientei. Ramane de vazut daca Antena 1 va avea performante de audienta mai bune decat postul public, dar cea mai mare parte a publicului va veni din mediul urban. Acoperirea Antenei, de 70% la nivel national, fata de TVR1 (95-98%), nu atinge o buna parte din zona rurala a tarii.



“Am solicitat in primul rand imbunatatirea formatului acestor trageri, inclusiv organizarea unui casting pentru prezentatori si revenirea la varianta contractuala contra-cost.”

Titi Dinca,

coordonator Directia Programe







“TVR ne-a instiintat ca nu mai este interesata de tragerile loto. Nu s-au purtat negocieri cu Loteria. Noi nu aveam nici un interes sa plecam de la TVR.”

Adrian Albu,

director marketing Loteria Romana





Audienta tragerilor Loto la nivel national*

Etichete: , ,
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News

Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook