"La ora actuală cei mai mulţi angajaţi din România sunt şoferii de maşini de mare tonaj, în principal şoferii de tir. În 2015 erau 128.000, iar dintr-o analiză preliminară am ajuns la 145.000. Vorbim de un sector în plină dezvoltare. Ideea este că sectorul acesta de transport logistică, din ce am analizat noi, nu se regăseşte în strategia de competitivitate a României, cu toate că este unul care tinde să devină unul dintre principalele sectoare angajatoare", a spus Mihai Cioc. 

Potrivit studiului, în 2015, pe locul doi în topul ocupaţiilor din sectorul privat se aflau vânzătorii, cu 125.000 de contracte, iar pe trei lucrătorii comerciali, cu 120.000 de contracte. 

De asemenea, preşedintele Patronatul Investitorilor Autohtoni, Cristian Pârvan a subliniat importanţa sectorului arătând că acesta are rol semnificativ la echilibrarea balanţei comerciale. 

"Dacă vă uitaţi în Raportul BNR privind balanţa comercială a României, ea se echilibrează mai mult de jumătate prin banii aduşi de serviciile de transporturi internaţionale rutiere. De aceea s-au năpustit cei din Europa de Vest contra transportatorilor români, nu intru în amănunte, de aceea s-a repezit ANAF-ul anul trecut contra transportatorilor români, nu intru în amănunte, de aceea s-a repezit mai nou RCA-ul, pentru că nu au mai reuşit primele două să îi oprească şi să îi limiteze. Pentru că, evident, "tiristul" român este la fel de bun ca "tiristul" german, fracez, austriac, belgian, dar evident că este plătit….", a explicat Pârvan. 

Mihai Cioc a precizat că aproximativ 70% din capital pe sectorul de transport – logistică este capital românesc, iar aceste cifre ar trebui luate în considerare la proiectarea unor politici care să susţină competitivitatea acestui sector economic.

SURSA: Agerpres