BMW, care produce vehicule marca Mini la o uzină din Oxford, automobile de lux marca Rolls-Royce la o uzină de la Goodwood şi motoare la Hams Hall, se pregăteşte pentru "diferite scenarii" după ce Marea Britanie va ieşi din Uniunea Europeană, a declarat marţi directorul general de la BMW, Harald Krueger. 

"Reţeaua noastră de producţie ne oferă flexibilitate", a spus Harald Krueger, adăugând că vehiculele Mini sunt produse şi la o uzină din Olanda. Cu toate acestea, "Marea Britanie rămâne o locaţie importantă pentru noi. Multe vor depinde de modul cum va fi negociat Brexitul", a subliniat directorul de la BMW. 

Constructorii auto sunt îngrijoraţi de posibilitatea ca ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană să conducă la tarife vamale costisitoare, afectând libera mişcare a componentelor şi vehiculelor între uzinele de producţie şi consumatorii finali din întreaga Europă. Este posibil ca producţia vehiculelor Mini să fie mutată la uzina BMW de la Born, Olanda, sau cea de la Leipzig, Germania, unde este produs în prezent modelul compact Seria 1 pe baza unei platforme similare. 

Comentariile celor de la BMW cu privire la Brexit vin într-un moment în care operaţiunile de peste hotare ale producătorilor auto germani au devenit vulnerabile la o posibilă limitare a schimburilor comerciale libere. Preşedintele SUA, Donald Trump a criticat recent BMW pentru planurile sale de a produce automobile la o uzină din centrul Mexicului şi a ameninţat că va impune o taxă vamală de 35% pentru automobilele pe care le va importa în SUA. 

În pofida acestor ameninţări, BMW continuă cu planurile vizând debutul producţiei automobilelor Seria 3 la uzina de la San Luis Potosi în 2019, a declarat directorul financiar Nicolas Peter, care a adăugat că lucrările de construcţie la uzina din Mexic continuă conform planului. 

Reprezentanţii BMW au subliniat că grupul german are o uzină şi în SUA, iar noua uzină din Mexic produce vehicule pentru clienţii din întreaga lume nu doar pentru americani. De asemenea, grupul german a informat că are de gând să crească capacitatea uzinei sale de la Spartanburg, statul Carolina de Sud (SUA), unde produce SUV-ul Seria X, până la 450.000 de unităţi pe an de la 410.000 în prezent. 

AGERPRES