Ministrul Economiei a spus că oamenii trebuie să meargă urgent la ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor) dacă observă că facturile lor au fost trimise eronat, fără să fie aplicată plafonarea sau compensarea.

„Atunci când aceste facturi sunt mult mai mari și nu există nicio informație în cadrul facturii că există un mecanism de compensare, atunci trebuie să se adreseze ANPC-ului.”, a spus Florin Spătaru.

Pe de altă parte, nu putem să garantăm că fiecare din aceste facturi se încadrează în categorii de compensare. Clienții trebuie să știe că există acea linie pe factură, cu compensarea, în care este menționată o anumită sumă compensată. Pentru acea valoare – dacă este corectă sau incorentă –  urmează analize ulterioare”, a adăugat acesta, invitat la Digi24.

Putem primi factura corectă până la data scadentă

De asemenea, Florin Spătaru a spus că dacă mergem în timp util la ANPC, există șanse mari ca până la data scadentă să primim factura corectată.

„Un astfel de demers nu este pentru o persoană sau pentru două, este pentru fiecare dintre acei beneficiari ai furnizorilor de energie, în așa fel încât mă aștept ca în momentul în care noi, cu ANPC, ne vom duce către acești furnizori, ei își vor analiza programele informatice și vor face corecțiile corespunzătoare, astfel încât fiecare consumator ar trebui să primească în perioada următoare, înainte de termenul scadent, această factură corectată și să plătească factura corectată – nu prima factură, cea foarte mare, și după aceea să se plătească la factura următoare”, a informat acesta.

De asemenea, acesta a spus că termenul de plată al unei facturi este între 20 – 30 de zile, fiind convins că există timp necesar ca erorile să fie corectate, iar oamenii îți vor putea achita astfel consumul.

„Mă aștept la responsabilitate din partea furnizorilor. ANPC are forța necesară, are un număr de comisari care în acest moment lucrează cu toate companiile și urmează să facă aceste controale tematice și mă aștept ca lucrurile să se întâmple într-un timp  foarte scurt”, a spus ministrul Economiei la Digi24.

Ce se întâmplă cu oamenii care nu-și pot plăti facturile?

Ministrul Economiei a asigurat oamenii, care nu-și pot achita facturile la timp, că furnizorii de energie electrică nu le vor întrerupe curentul așa ușor.

„Cetățeanul României, în acest moment, este în situația de a nu-și putea plăti facturile, se gândește că furnizorul de energie ar putea să-i întrerupă curentul – lucru care nu se va întâmpla, vom avea grijă ca săptămâna aceasta să ne asigurăm că nu vom ajunge în astfel de situații – dar vrem să luăm măsurile necesare, în așa fel încât atât populația, consumatorul final, cât și societățile să poată să funcționeze în condiții de piață concurentă”, a mai declarat acesta.