Potrivit acestuia, criza reușește să comprime anumite etape și ajută la identificarea mai rapidă a nevoii de servicii de consultanță, grăbind procesul prin care companiile apelează la asemenea de servicii.
Astfel, într-o piață fără provocări și cu o traiectorie constantă de dezvoltare, fără piedici, acest proces de maturizare ar fi durat chiar și 20 de ani. ”Să nu uităm însă că piețele din vest s-au format și rafinat în zeci de ani, deci putem spune că noi ardem aici câteva etape”, explică Margasoiu.
Compania este în prezent implicată în proiecte demarate atât împreună cu clienții săi, cât și pe cont propriu. Un program important, pe care The Network l-a început,  a fost prin câștigarea managementului proiectului de promovare a brandului turistic al României, în următorii trei ani.
Cu alte cuvinte, compania se va ocupa de managementul promovării potențialului turistic și de expunerea României pe piețele internaționale ca destinație turistică. ”Vom oferi Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului servicii de consultanță privind activitatea de promovare începând cu elaborarea, implementarea și verificarea execuției planurilor anuale de marketing turistic, împreună cu alți parteneri, precum sunt agențiile de publicitate sau relații publice”, spune Eusediu Margasoiu.
Acest proiect, finanțat prin Programul Operațional Regional, se derulează pe un interval de trei ani, iar valoarea sa este de 3,2 milioane de lei.
iPlan pentru managerii români
Un alt proiect reprezentativ este iPlan – „Planificare strategică – Competențe și competitivitate pentru manageri”, care are ca scop principal creșterea performanței managerilor români prin creșterea capacității de planificare strategică.
Programul, realizat tot cu sprijin financiar din fonduri europene, are o durată de desfășurare de doi ani și o valoare de 1,5 milioane de euro. Până acum, potrivit reprezentantului companiei, s-a înregistrat o bază de selecție de aproape 1.500 de manageri.
”Am estimat la demararea proiectului că vom atinge un total de 10.000 de aplicanți în decurs de doi ani. Aceștia vor trece printr-un proces de prescreening, urmând să fie aleși 3.300 de manageri”, detaliază Margasoiu. Potrivit lui, există o rată mare de aplicare din partea managerilor care vin din companii mici, adică 44% din totalul celor înscriși.
Totodată, aproximativ 42% din cei înregistrați în cadrul acestui program provin din companiile multinaționale, care au afaceri de 10 milioane de euro, anual. Pe de altă parte, cele mai multe companii provin din domenii cu un grad ridicat de competitivitate, cum sunt: comerțul (215), consultanța (186), IT&C (127), servicii financiare (141).
Puține solicitări din agricultură și educație
În același timp, domenii care au nevoie de o creștere a gradului de specializare și a randamentului, se află la coada clasamentului în ceea ce privește aplicarea la programul de instruire iPlan: administrație și servicii publice (20), agricultură (9), educație (27).
În privința distribuției geografice, Margasoiu spune că cea mai mare participare se observă în zona București – Ilfov, cu 46% din total, urmată de regiunea de de Nord-Est a țării (17,2%) și de regiunea centrală (10%).
Pentru 2012, compania urmărește să pună bazele și să dezvolte comunitatea de manageri în jurul acestui proiect. The Network a fost fondată de către Eusediu Margasoiu ( fost director de marketing la Pepsi România) și Cristina Gheorghe (fost HR manager la P&G Balkans).