Ambele companii au avut serios de suferit de la declanșarea crizei financiare și până acum: în timp ce veniturile Catalyst au scăzut anul trecut cu 40%, iar profitul s-a redus cu nu mai puțin de 66%, până la 140.000 de euro, indicatorii financiari ai Brainspotting s-au prăbușit, trecând de la venituri de 400.000 de euro, cu o marjă de profit de circa 25%, în urmă cu trei ani, la venituri cu o treime mai mici și pierderi (este adevărat, minore), în 2009.
Potrivit Anei Giurcă, director de dezvoltare în cadrul Catalyst, achiziția a avut loc în contextul în care, „având în vedere că piața de IT a început să își revină, planul pentru următoarele 18 luni este de a ajunge din nou la un număr de 14 specialiști (dublu față de colectivul actual al companiei pe divizia de recrutare IT – n.r.) și de a extinde livrarea serviciilor la nivel național, în principalele centre IT din România.”
De altfel, potrivit diverselor studii de resurse umane, companiile din sectorul IT&C vor fi, atât în 2010, cât și anul viitor, principalii angajatori din România, cu câteva mii de poziții deschise până la finalul lui 2011.