Raportat la întreaga activitate a utilizatorilor de internet, social media acaparează 18% din timpul petrecut online. Cei mai activi sunt bărbații și persoanele de peste 55 de ani (studiul arată că numărul acestora a crescut cu mai mult de 9% între iulie 2010 și octombrie 2011).  În rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 15 și 24  de ani, atașamentul față de social media a crescut cu 34%, în schimb, s-a înregistrat o scădere de 22% a utilizării e-mailurilor, respectiv 42% în cazul mesajelor. La nivel de 2012, 56% din populația Statelor Unite avea profil pe o rețea de socializare (față de doar 24% în 2008), iar 22% dintre americani folosesc social media de câteva ori pe zi (față de 5% în 2008).
Pro televiziune…dar online

Cei care au realizat studiul, au analizat și care sunt activitățile ce ”primesc” cel mai mult timp din partea populației. Dacă în 2006, americanii stăteau 2,7 ore pe rețelele de socializare, în 2011, durata medie a crescut la 6,9 ore. Un nou trend este și vizionarea online a show-urilor și serialelor de televiziune. Prin urmare, în 2011, timpul mediu alocat pentru astfel de activități a fost de 23,1 ore, față de doar 6,3 ore în urmă cu șase ani. Rețelele de socializare și vizionarea online a filmelor sunt, de altfel, singurele segmente care au înregistrat creșteri din 2006 până în 2011. Din pacate, studiul arată că acest lucru s-a făcut în detrimentul socializării off line. Spre exemplu, în 2006, timpul mediu alocat pentru întâlniri era de 22,8 ore pe lună, în prezent acesta diminuându-se la doar 21 de ore. Nici privitul la televizor acasă nu mai e la modă printre americani. În urmă cu șase ani, petreceu, în medie, 71,1 ore pe lună în fața televizorului, față de 59,4 ore în 2011.
Și cum tabletele sunt nelipsite, 65% dintre posesorii unor astfel de device-uri le folosesc pentru a naviga pe internet în timp ce se uită la televizor.