Carrefour își vinde operațiunile din Italia
Carrefour, cel mai important lanț de retail din Europa, a anunțat joi seară că a ajuns la o înțelegere pentru a ceda operațiunile sale din Italia către NewPrinces, o companie activă în sectorul alimentar și al băuturilor, potrivit Reuters.
Potrivit unui comunicat emis de grupul francez, această tranzacție, care implică rețeaua Carrefour Italy cu cele 1.188 de magazine ale sale, vine în contextul în care această divizie a înregistrat anul trecut pierderi operaționale de 67 milioane de euro, iar vânzarea ar urma să contribuie la îmbunătățirea marjei de profit a grupului.
Directorul financiar Matthieu Malige a precizat că tranzacția se va face pentru un „preţ simbolic”, ca urmare a performanțelor slabe ale filialei italiene, care a generat anul trecut o cifră de afaceri de 4,2 miliarde de euro – echivalentul a circa 4% din veniturile totale ale companiei.
Carrefour a raportat un profit net de 210 milioane de euro în primele trei luni ale anului
Pe de altă parte, Carrefour a raportat un profit net de 210 milioane de euro în primele trei luni ale anului, cu 33% mai mic față de aceeași perioadă a anului precedent. Totuși, veniturile companiei au urcat cu 3,7%, atingând 46,56 miliarde de euro.
„Afacerile Carrefour au înregistrat o clară accelerare în prima jumătate a anului 2025, impulsionată de avansul înregistrat în cele trei ţări principale: Franţa, Spania şi Brazilia”, a declarat Alexandre Bompard, directorul general al grupului.
În lumina acestor evoluții, consiliul de administrație al Carrefour a decis să prelungească mandatul lui Alexandre Bompard, aflat la conducerea grupului încă din 2017, pentru o perioadă care se va extinde dincolo de anul 2026.
În România, Carrefour operează 341 de unități comerciale, dintre care 37 sunt hipermarketuri sub brandul ‘Carrefour’, 262 sunt supermarketuri (221 magazine ‘Market’ și 41 ‘Express Orange’), 42 sunt magazine de proximitate ‘Express’, 8 funcționează sub marca ‘Contact’, iar oferta este completată de magazinul online disponibil pe www.carrefour.ro.
În România, Carrefour și-a păstrat ritmul de creștere
În România, Carrefour și-a păstrat ritmul de creștere, susținut de investiții în competitivitate și de o percepție mai bună a prețurilor din partea clienților.
„În România (+2,7% LFL), Carrefour a menținut o traiectorie pozitivă și a continuat să investească în competitivitate. Îmbunătățirea satisfacției clienților a fost determinată de percepția prețurilor” a transmis compania
La nivel de grup, Carrefour a înregistrat în prima jumătate a anului vânzări de 41,7 miliarde de euro, în creștere cu 7,5% față de aceeași perioadă din 2024, ajustat la rate constante. Din această sumă, Europa (excluzând Franța) a generat 11,2 miliarde de euro, în ușoară scădere cu 0,3% față de anul anterior.
După preluarea operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour a depășit pragul de 450 de magazine în România, acoperind 113 orașe și având aproximativ 17.000 de angajați. Grupul își desfășoară activitatea locală prin trei entități principale: Carrefour România S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.