Retailerul francez Carrefour SA a înregistrat în prima jumătate din 2010 un profit net de 67 milioane de euro (85 milioane de dolari), comparativ cu pierderi de 48 milioane de euro în perioada similară din 2009, datorită creşterii semnificative a cotei de piaţă în Franţa, transmite AP.

În Europa, vânzările au scăzut cu 3,1 la sută la o rată constantă a cursului de schimb, fiind afectate de restructurarea activităţilor din Belgia şi de situaţia economică din Europa de Est.

Veniturile companiei franceze în perioada ianuarie-iunie 2010 au crescut cu şase la sută, la 43,73 miliarde de euro.

În 2009, Carrefour a realizat vânzări nete totale de 85,96 miliarde de euro (108,25 miliarde de dolari), din care 7,6 la sută au fost realizate în Asia, 13,7 în America Latină iar 35,7 la sută în Europa, excluzând Franţa.

Carrefour este cel mai mare grup de retail din Europa şi numărul doi mondial, după grupul american Wal-Mart Stores Inc. Grupul Carrefour este prezent în 32 de ţări, unde operează 15.500 de magazine tip hypermarket, supermarket, hard discount şi magazine de vecinătate şi are 475.000 de salariaţi. Grupul francez este lider pe sectorul hipermarketurilor din România, cu 22 de astfel de magazine.

SURSA:Agerpres