Rezultatele financiare ale companiei franceze pentru 2007 arata o crestere a cifrei de afaceri cu 1,8% si o marja operationala de 3,3%.

Prezentarea oficiala a rezultatelor financiare ale Renault a adus romanilor prezenti la acest eveniment o surpriza placuta. Carlos Ghosn, presedintele Renault a declarat ca masina produsa in Romania a avut in 2007 cea mai mare marja operationala din cadrul grupului, 8% aceasta cifra fiind chiar peste asteptarile analistilor. “Am aratat lumii intregi ca Logan un este numai o masina de volum ci si una profitabila a declarat seful grupului din care face parte si Dacia.

Starnit de interesal aratat de jurnalisti pentru Logan, Ghosn a continuat expunerea rezultatelor spunand ca, desi profitabilitatea modelului nu este foarte mare, rezultatul pozitiv vine tocmai din numarul mare de unitati vandute. “Logan are avantajul de a fi bine vandut in pietele care inregistreaza si cele mai mari cresteri. Low cost un inseamna neaparat si low profit insa daca in 2007 Logan a fost soferul grupului Renault, cand va intra pe piata noua gama Megane situatia se va schimba” a continuat presedintele Renault.

La randul sau, presedintele zonei Euromed, din care face parte si Romania, Christian Esteve ne-a declarat ca “Romania este cea mai eficiente tara din punct de vedere al costurilor pentru Renault insa trebuie tinut cont si de avantajele oferite de Turcia tara in care francezii au o uzina comparabila ca forta de productie cu Mioveniul si unde lipsa reglementarilor din UE poate tine costurile mai jos decat in Romania”.

O cifra de afaceri de peste 40 de miliarde

Cifra de afaceri totala a grupului Renault s-a ridicat la finalul anului trecut la 40.682 de milioane de euro, in crestere cu 1,8% fata de nivelul inregistrat in 2006. In acelasi timp, marja operationala a atins 1,3 miliarde de eurom adica 3,3% din cifra de afaceri. Cu un an in urma, acelasi indicator se situa la 2,56%. Aceasta crestere il indreptateste pe Carlos Ghosn sa considere sigura atingerea obiectivului enuntat in “Renault Contract 2009” de a atinge o marja de 6% peste un an.

Din punct de vedere al vanzarilor, anul 2007 a adus grupului Renault o crestere de 2,1% la nivel mundial pana la 2,48 de milioane de masini. Dintre cele cinci zone in care este impartita activitatea grupuluim cea mai mare crestere a fost inregistrata in America de Sud (+32,3%), urmata de Euromed (+11,5%) si Asia-Africa (+9,8%). Singurele scaderi au fost inregistrate in Franta (-1,8%) si Europa de Vest (-5,6%).

Data: 14 februarie 2008