Potrivit unui comunicat de presă al proprietarului Dacia, producătorul auto francez Renault a înregistrat joi o marjă operațională de 7,6% în primul semestru al acestui an, stabilind un nou record.

După ce a suferit o pierdere de 1,68 miliarde de euro în prima jumătate a anului trecut, Renault a înregistrat profit și în primele șase luni ale acestui an, înregistrând un profit net de 2,12 miliarde de euro.

În T1 2023, grupul Renault a vândut 1,134 milioane de automobile la nivel mondial, o creștere de 13% față de T1 2022. Peste 772.000 de autovehicule marca Renault au fost vândute la nivel mondial în primul semestru din 2022, o creștere de 12%.

Peste 345.000 de Dacia au fost vândute la nivel global, o creștere de 24% a vânzărilor. Datorită popularității gamei sale, vânzările Dacia în Europa au urcat cu 30%, până la 301.000 de unități. Dacia Sandero continuă să fie cel mai popular model în rândul clienților particulari din Europa. Pe podiumul sectorului de retail din Europa, Dacia avansează pe poziția a doua.

„Renault Group a atins o performanţă record în prima jumătate a anului 2023, atât în ceea ce priveşte profitabilitatea, cât şi generarea de numerar. Aceste rezultate sunt consecinţa eforturilor noastre continue de a reduce costurile pe perioada ultimilor 3 ani şi a strategiei noastre concentrate pe valoare, combinată cu primele beneficii ale unei ofensive de produse fără precedent. Bazele noastre nu au fost niciodată la fel de solide şi robuste. În acelaşi timp, implementăm cu o viteză incredibilă proiectele noastre strategice care transformă Grupul în profunzime: am finalizat deja desprinderea Horse şi am semnat un acord de joint-venture cu Geely pentru a da naştere unui campion mondial al motoarelor cu emisii reduse. În conformitate cu planul nostru, separarea Ampere va fi încheiată în a doua jumătate a acestui an”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.

Primul vehicul hibrid din gama Dacia, peste 25% din mixul de comenzi

În plus, Renault a declarat joi că, în ciuda lipsei de componente, Dacia Jogger Hybrid de 140 de cai putere, primul automobil hibrid al mărcii, a acaparat deja peste 25% din volumul de comenzi. Jogger este un produs crucial pentru atragerea unei noi clientele, iar obiectivul companiei de electrificare progresivă este susținut de versiunea hibridă a modelului. Peste 27.000 de vânzări ale Dacia Spring 100% electric au fost realizate în Europa în prima jumătate a anului 2023. În prima jumătate a anului, acesta s-a aflat din nou în fruntea listei de mașini electrice vândute pe piața de retail din Europa.

Cu cunoștințele sale specializate în domeniul electrificării și avantajele oferite de parteneriatele cu Nissan și Mitsubishi Motors, Grupul Renault valorifică natura complementară a celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize – pentru a oferi clienților săi opțiuni de mobilitate durabilă și de ultimă generație. Cu peste 111.000 de angajați și o prezență în peste 130 de țări, Grupul a vândut 2,1 milioane de automobile în 2022.