„Legend”, noul vehicul electric anunțat de Renault, este conceput să fie un vehicul urban compact. Totodată, este fabricat în Europa și promite o eficiență energetică „best-in-class” cu un consum de numai 10 kWh/100km.

Renault a dezvăluit miercuri noul său vehicul electric

Emisiile de CO2 sunt cu 75% mai mici decât cele ale majorității vehiculelor cu combustie internă vândute pe piața europeană în 2023. Consumul redus de materii prime se datorează dimensiunilor compacte ale modelului, conform AFP.

Renault va lansa oficial noua său divizie electrică, Ampere, care va oferi șapte modele până în 2031, inclusiv „Legend”. Ampere își propune să vândă 1 milion de vehicule în 2031. Obiectivul este vândă 300.000 de unități vândute în 2025. Cu o cifră de afaceri de 10 miliarde de euro în 2025, Ampere vizează 25 de miliarde de euro în 2031, cu o creștere anuală de peste 30%.

„Ceea ce vrem este să democratizăm vehiculele electrice în Europa. Ne vom reduce costurile semnificativ pentru a reduce prețurile și, în paralel, ne vom îmbunătăți marja operațională”, a declarat directorul financiar de la Renault, Thierry Pieton.

Compania promite investitorilor o structură simplă și foarte profitabilă

Renault, care amânase lansarea Ampere la bursă pentru primul semestru din 2024, promite investitorilor o structură simplă și foarte profitabilă. Thierry Pieton a subliniat că Ampere este poziționat pentru a răspunde evoluției vehiculelor electrice pe piața europeană și că, pe lângă gama sa, Ampere este o platformă tehnologică și de producție, pregătită pentru colaborări cu alte mărci.

Ampere are 11.000 de angajați, dintre care 35% sunt ingineri, concepând, dezvoltând și producând vehicule sub marca Renault în Franța.

Renault a anunţat anul trecut că va crea două entităţi separate. Una este dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa. Cealaltă este dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH. Astfel, va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.

Grupul are o expertiză unică în domeniul electrificării, potrivit sursei menționată. Acest lucru este datorat faptului că beneficiază de alianţa sa cu Nissan si Mitsubishi Motors. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 111.000 de salariaţi, grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022.

Amintim că vânzările de vehicule electrice în Europa au intrat într-o zonă de încetinire a creșterii, după ani de vânzare accelerată.