Renault va dezvălui un vehicul electric de oraș accesibil ca preț în această săptămână. Acesta va fi produs la noua sa unitate de vehicule electrice, Ampere, din Slovenia, au declarat pentru Reuters trei surse familiare cu acest subiect.

Noul model Renault va fi produs în Slovenia

Decizia face parte din eforturile constructorului auto francez de a liniști investitorii și de a merge mai departe cu listarea la bursă a diviziei sale de vehicule electrice.

Listarea care a fost complicată de cererea slabă pentru mașini electrice și de creșterea concurenței din partea producătorilor din China.

Noul vehicul electric marca Renault, care va fi chiar mai mic decât versiunea planificată de relansare a legendarului hatchback al Renault, R5, este de așteptat să fie produs la uzina Novo Mesto din Slovenia, au declarat două dintre surse.

Ampere, a cărei separare de restul Renault și listare la bursă planificată pentru primăvara anului viitor reprezintă un element important al strategiei de redresare a constructorului auto, a declarat că intenționează să aducă pe piață șase modele de vehicul electric, până în 2030.

Noul model de vehicul electric este programat să ajungă pe piață în 2026, a declarat una dintre surse.

Ampere vizează construcția a 600.000 de mașini electrice în 2026 și un milion în 2031.

Anul trecut, compania a vândut puțin sub 50.000 de vehicule electrice Megane și Kangoo, modelele sale actuale.

Ea a semnalat sosirea modelelor electrificate Scenic și R5 pentru 2024, urmate de R4, în 2025.

După ce a fost pionier pe piața vehiculelor electrice de primă generație împreună cu aliatul său de lungă durată Nissan, la începutul anilor 2010, Renault a rămas recent în urma unor jucători, precum Tesla și producătorii asiatici, pe măsură ce concurența globală pentru vehicule mai ecologice s-a intensificat.

Vânzările de vehicule electrice, în scădere în Europa

De altfel, după ani de creștere accelerată, vânzările de vehicule electrice în Europa par să între într-o zonă de încetinire a creșterii.

Șoferii aşteaptă modele mai ieftine şi mai bune decât cele care sunt deja pe autostrăzi, mai transmite sursa citată.

Vânzările de vehicule complet electrice în Europa au crescut cu 47% în primele nouă luni din 2023.

Totuși, în loc să sărbătorească, producătorii auto, inclusiv Tesla, Volkswagen şi Mercedes-Benz, au un ton sumbru.

Ratele mai ridicate ale dobânzilor și piața redusă îi alungă pe consumatori, avertizează companiile auto.

În condiţiile în care comenzile Volkswagen de vehicule electrice sunt la jumătate faţă de anul trecut.

Dealerii din Germania şi Italia, precum şi analizele firmelor globale spun că există mai multe motive în spatele încetinirii cererii.

Altele decât incertitudinile economice, consumatorii nefiind convinşi că EV îndeplinesc necesităţile lor privind siguranţa, autonomia şi preţul.