Într-un interviu acordat revistei Capital, directorul general al Registrului Auto Român, George Dincă, ne-a anunțat că s-a finalizat licitația pentru noua carte de identitate a vehiculului. „Am finalizat licitaţia pentru cărţile de identitate a autovehiculelor, dar procedura este contestată la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Încă avem cărţi vechi, estimăm că abia din vară se vor emite cărţi noi de identitate a autovehiculelor”, ne-a declarat George Dincă.
Noul model de carte de identitate pentru autovehicule, cel mai important document pe care îl emite RAR, cuprinde principalele caracteristici constructive şi datele de identificare ale unui vehicul rutier, care reprezintă în acelaşi timp şi datele oficiale ale vehiculului, utilizate ulterior de toate celelalte instituţii din România ce efectuează activităţi legate de domeniul vehiculelor rutiere (impozite, taxe, autorizări, verificări tehnice).

Pentru ca informaţiile din CIV să fie mai uşor de găsit/interpretat, RAR a considerat că este momentul unor modificări ale formularului CIV utilizat în prezent. Potrivit RAR, modificările vizează în principal structurarea unor date deja existente în CIV (rubrici dedicate pentru numărul de omologare CE de tip, normă de poluare CE, cod naţional de emisii, valoare CO2) şi introducerea unor informaţii noi cum ar fi masa maximă tehnic admisibilă a ansamblului de vehicule, masa reală, distanţa dintre axe, sistem de propulsie, suspensie). Noua carte de identitate a vehiculului cuprinde mai multe elemente de identificare şi va putea fi citită cu mai multă uşurinţă.

„După ce Marea Britanie va ieşi din UE, se poate discuta de impunerea unor restricţii”

Având în vedere că tot mai multe mașini cu volan pe dreapta sunt implicate în accidente, am întrebat șeful RAR dacă are de gând să impună anumite măsuri. „În prezent, Marea Britanie este membră UE, nu avem voie să impunem restricţii, guvernul polonez a impus anumite reguli şi s-a trezit cu o procedură de infrigiment. În România sunt aproximativ 20.000 de maşini cu volan pe dreapta. După ce Marea Britanie va ieşi din UE, se poate discuta de impunerea unor restricţii. Referitor la o eventuală înmatriculare a autovehiculelor în cadrul unei singure instituții, George Dincă a sublinit că, „aici vorbim de o decizie guvernamentală, Registrul Auto Român poate emite cartea de identitate a maşinii, talonul şi numerele de înmatriculare. Avem toată aparatura necesară pentru a înmatricula o maşină”.

Citește și: Interviu şeful RAR după eliminarea timbrului de mediu: „Angajaţii fac ore suplimentare şi au fost rugaţi să nu plece în concediu”

Citește și: Cum verifică maşinile Registrul Auto Român după scandalul Dieselgate

Te-ar putea interesa și: