Bulgaria a exportat în 2008 57 milioane de litri de vin, dintre care aproape toată cantitatea s-a dus spre trei ţări. Mai exact, 56 de milioane de litri au fost vânduţi pe pieţele din Rusia, Belarus şi Republica Moldova. Producătorii se tem de faptul că aceste pieţe, aflate toate în spaţiul CSI şi de care depinde exportul bulgăresc de vin, sunt dominate de o piaţa neagră în care se vând produse slab calitativ. Pe fondul crizei economice, consumatorii se pot îndrepta spre astfel de produse mai ieftine, fie şi de o calitate îndoielnică.

Pentru a contracara un asemenea efect, ministrul bulgar al Agriculturii şi Alimentaţiei, Valeri Ţvetanov, a declarat că statul bulgar vrea să investească într-un centru pentru degustări la Moscova.

În plus, pentru a atrage şi consumatori de pe alte pieţe şi a transforma Bulgaria în principalul exportator din regiune, ministerul organizează în această săptămână la Plovdiv expoziţia “Vinaria 2009”, unde participă producători de vinuri şi deţinătorii de vii. De asemenea, ministerul bulgar are în plan lansarea unor programe de promovare a vinurilor şi de susţinere a producătorilor locali.