In Romania, clasamentul este dominat, ca si anul trecut, de catre Ogilvy & Mather Bucuresti, care a raportat o crestere a venitului brut de 26,5% fata de anul 1999. Este foarte posibil ca in raportarea agentiei sa fi fost incluse si datele de bilant ale agentiei sale de media, MindShare. Principalul client al agentiei de media a fost in 2000 firma multinationala Unilever. Potrivit monitorizarii companiei AflaCont a consumului brut de media pe TV si presa scrisa pentru Unilever, consum calculat pe baza tarifelor-lista, a fost de 28.682.781 dolari. De subliniat: este vorba de volumul brut!
Surpriza anului 2000 este agentia de publicitate Graffiti/BBDO, care a inregistrat o crestere a aceluiasi indicator de 106,6%, urcand de pe locul cinci, in 1999, pe locul doi, in 2000. Surpriza are o explicatie decenta: anul trecut, cel mai greu client al sau, Romtelecom, impreuna cu serviciul de telefonie mobila Cosmorom, a beneficiat de campanii de comunicare impresionante. Consumul brut de media pe suporturile aminte au fost de 5.863.063 dolari pentru RomTelecom si de 3.929.862 dolari pentru serviciul Cosmorom. La acestea se adauga si lansarea Dacia SupeRNova. Monitorizarile ne arata ca Wrigley’s, si el un mare client al lui Grafitti, a consumat un volum brut pe TV si presa scrisa de 4.776.834 dolari. Graffiti/BBDO, potrivit raportarii la Advertising Age, s-a clasat in 2000 inaintea agentiei McCann-Erickson. Aceasta din urma nu a castigat in 2000 clienti cu conturi spectaculoase, dar a derulat campanii pentru clientii sai solizi, traditionali: Connex (cu un volum brut de 12.236.306 dolari), Coca-Cola (6.320.285 dolari), Interbrew (3.096.967 dolari), NestlA