Ce-si poate dori cel mai mult un pasager care calatoreste cu avionul? Confort, acesta este raspunsul. Cei care se urca intr-un avion vor sa manance mai bine si sa stea cat mai comod. „As vrea sa ma simt ca intr-un hotel care se afla in aer”, spune una dintre persoanele chestionate in cadrul unui studiu comandat de Compania britanica British Airways (BA). Si pentru ca clientii sa se simta cat mai bine in avion, BA va investi in urmatorii doi ani 600 milioane de lire sterline. Acesti bani se vor duce catre cele mai diferite zone. Astfel, avioanele de lung curier vor avea la clasa „business” fotolii care vor putea fi intinse complet, dand in acest fel posibilitatea pasagerilor sa se odihneasca intr-o adevarata canapea. Vasele din care se va servi mancarea vor fi imbunatatite. Intre clasa economic si business va fi introdusa o clasa de calatorie intermediara, numita World Traveller Plus; de asemenea, salile de asteptare din aeroporturi vor cunoaste si ele o serie de noi ameliorari.
De altfel, British Airways isi doreste sa intre in secolul XXI cu o filozofie simpla. „BA vrea sa ofere conditii mai bune de somn, de munca si de relaxare pentru cei care calatoresc cu avioanele companiei”, spune Bob Ayling, director executiv la BA. Cine a calatorit peste Ocean, cine a stat mai mult de sapte ore intr-un avion stie cat de mult inseamna sa poti dormi intr-un fotoliu care se transforma intr-un pat. Oamenii de afaceri isi vor putea conecta calculatoarele portabile la retea chiar de la inaltimea celor 9.000 de metri la care zboara avionul.
Pentru toate aceste facilitati BA va investi in urmatorii doi ani o gramada de bani. La prima vedere, este greu de crezut ca se mai poate face ceva pentru salile de asteptare, cuprinse si ele in programul investitional. La aceasta ora, salile de asteptare sunt dotate cu dusuri, sunt locuri unde poti servi un mic dejun gratuit, unde ai la dispozitie un bar extrem de bine aprovizionat, iar curatenia si confortul sunt impecabile.
Cu toate acestea, concurenta ii indeamna pe cei de la BA sa investeasca sume importante. Este adevarat ca firma are si de unde. Anul 1999 a adus companiei un profit net de 206 milioane lire sterline si o cifra de afaceri de 8,9 miliarde lire sterline.