CSI trebuie luat în calcul dacă avem în vedere că afacerile lor reprezintă peste 30% din PIB. Rolul CIS a fost evidențiat deja prin colaborarea la noul Cod al Muncii deja adoptat, a mai spus Boagiu.
"Din cele 10 puncte prioritare evidențiate de CIS ne regăsim ca minister în doar o patre dintre ele", a precizat ea.

Principalele coridoare paneuropene au fost acoperite atât cât ne-a permis bugetul. De altfel, 70% din bugetul ministerului este destinat cofinanțării proiectelor de infrastructură, a mai declarat ministrul.

"În acest an, ne propunem să atingem o absorbție a fondurilor UE de 20%. Pe coridorul IV, bugetul alocat era de 1,7 miliarde de euro și putem discuta deja de o economie de 400 de milioane de euro și încă una de 600 de milioane de euro pentru licitațiile din decembrie pentru centuri", a continuat Anca Boagiu, arătând că "economiile realizate pe toate tronsoanele deja licitate ne vor da posibilitatea deschiderii lucrărilor pe alte noi tronsoane".

"Conform datelor actuale sperăm ca în 2016 să fie finalizat tot coridorul IV. Din nefericire, deocamdată, tronsonul Pitești – Sibiu, care conform estimărilor ar costa 3 mld. de euro, nu are finanțare. Noi, de la Ministerul Transporturilor, ne dorim să nu mai avem în viitor rectificări ale bugetelor alocate pentru fiecare proiect în parte. Cine greșește trebuie să plătească", a afirmat ea.

De altfel, CNADNR a solicitat, în ultima perioadă, penalități de 40 de milioane euro. Eu nu înțeleg de ce până acum nu au fosta aplicate penalități, a încheiat ministrul.