‘Prioritatea majoră pentru anul 2011 este acela de a demara programul de autostrăzi. România are la dispoziţie pentru infrastructura de autostrăzi şi căi ferate, 5,6 miliarde euro, bani alocaţi de Uniunea Europeană, în care intră şi contribuţia naţională. România are bani să-şi facă infrastructura de transporturi. Nu avem nicio problemă în ceea ce priveşte finanţarea. Banii sunt în conturi şi aşteaptă să fie contractaţi. România va fi un şantier anul acesta, chiar dacă atunci când am venit la minister era o zăpăceală. Anul acesta, în România vor fi bugete pentru execuţia de autostrăzi’, a afirmat Boagiu.

Potrivit ministrului Transporturilor, la ora actuală, România duce lipsă de constructori specializaţi şi are nevoie de expertiza specialiştilor.

‘Ne lipsesc constructorii. Am constatat că atunci când trebuie să facem drumuri nu putem să le facem decât cu agricultori, nu cu drumari. Drumurile trebuie făcute cu drumari, construcţiile cu constructori. România are nevoie de expertiza fiecăruia dintre noi pentru a face treabă. Acesta este cel mai mare program de autostrăzi care a fost derulat în România până acum’, a spus Anca Boagiu.

Oficialul MTI a atras, totodată, atenţia că directorii sau reprezentanţii companiilor implicate în licitaţii de lucrări abordează angajaţii MTI cu scopul de vedea în ce stadiu se află dosarele depuse.

‘Este jenant să intri în parcarea Ministerului (Transporturilor, n.r.) să vezi maşini scumpe şi tot felul de personaje dubiose care stresează membrii Companiei (CNADNR, n.r.) în legătură cu licitaţiile. Atunci, am decis ca aceşti membri să fie păziţi. La fel vom face şi cu ministerul. Îl vom păzi de acest gen de indivizi. Fiecare licitaţie întârziată înseamnă un drum care se va executa mai târziu. Fiecare influenţă va însemna necheltuierea banilor publici. Industria românească are treabă, are de lucru’, a subliniat ministrul Transporturilor.

Cel mai ambiţios program de modernizare a infrastructurii din istoria României demarează în acest an. Pentru această vară este prevăzută lansarea unor proiecte privind construcţia a 220 de km de autostradă, cu finanţare din fonduri europene, care au termen de execuţie în 2013.

Din seria de programe anterioare, sunt în derulare lucrări pe 243 de km de autostradă care vor fi finalizaţi în următorii doi ani.

Totodată, Programul Operaţional Sectorial – Transport prevede lansarea în 2010-2011 a lucrărilor la 288,8 km de autostradă, în valoare de 2,5 miliarde euro şi a 138,7 km de centuri ocolitoare în valoare de 539 milioane euro.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, participă, joi, la conferinţa cu tema ‘Infrastructura rutieră – pariul anului 2011’, unde va prezenta stadiul şi perspectivele lucrărilor de infrastructură din România.

În cadrul aceluiaşi eveniment şi-ai mai anunţat participarea în calitate de vorbitori: Daniel Draghia – directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România /CNADNR/, Corneliu Burada – vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice /ANRMAP/, Sorin Bota – şeful departament Transporturi şi Infrastructură din PSD, Tudor Bogdan – directorul Centrului de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică – CESTRIN.

De asemenea, în cadrul conferinţei sunt prezenţi reprezentanţi ai marilor companii cu afaceri legate de dezvoltarea infrastructurii, precum şi reprezentanţi ai unor investitori străini, interesaţi de asemenea, în proiectele de infrastructură.