În ultimul an, peste 70.000 de oameni au fost disponibilizați de companiile Big Tech, pe măsură ce bugetele se reduc. Ce a dus, exact, la acest val masiv de concedieri? Și ce înseamnă asta pentru industrie? La aceste întrebări încearcă să răspundă un articol publicat de DailyHunt.

Sectorul Big Tech din SUA continuă să fie afectat de valuri puternice de concedieri. În timp ce peste 150.000 de locuri de muncă au fost deja desființate în SUA în ultimul an, acum a venit rândul Google să anunțe că își va reduce forța de muncă. Gigantul californian a anunțat că va face 12.000 de concedieri la nivel mondial.

Un număr tot mai mare de angajați au fost concediați de marile companii Big Tech

De la sfârșitul angajărilor din timpul pandemiei, un număr tot mai mare de angajați au fost concediați de marile companii de tehnologie, inclusiv de Alphabet (12.000 de angajați), Amazon (18.000), Meta (11.000), Twitter (4.000), Microsoft (10.000) și Salesforce ( 8.000).

Alte companii intră sub lumina reflectoarelor cu concedieri pe bandă rulantă, inclusiv Tesla, Netflix, Robin Hood, Snap, Coinbase și Spotify, dar disponibilizările de aici sunt semnificativ mai mici decât cele menționate mai sus.

Efectele secundare ale acestui tsunami vor fi resimțite în consultanță, marketing

Aceste cifre nu includ disponibilizările agenților de publicitate, pe măsură ce cheltuielile publicitare se reduc, sau reducerea numărului de producători, pe măsură ce comenzile de produse tehnologice scad. Efectele secundare ale acestui tsunami vor fi resimțite în consultanță, marketing, publicitate și producție, pe măsură ce companiile reduc cheltuielile și le redirecționează către inovația în IA.

De ce a pornit acest val de concedieri

Multe companii de tehnologie sunt finanțate prin publicitate. Atâta timp cât fluxul de venituri a fost unul sănătos (mai ales în anii care au precedat pandemia COVID), la fel au fost și cheltuielile cu personalul. Pe măsură ce veniturile din publicitate au scăzut, anul trecut, parțial din cauza temerilor legate de o recesiune globală declanșată de pandemie, disponibilizările au devenit inevitabile. Apple este o excepție pentru că a rezistat creșterii numărului de angajați în ultimii ani și, prin urmare, nu trebuie să dea afară.

Ce înseamnă pentru consumatori

Disponibilizările din Big Tech nu vor afecta consumatorii, industria fiind una în expansiune. Chiar și Twitter, despre care mulți au spus că va dispărea, caută să-și diversifice fluxurile de venituri. Dar, unele proiecte de companie, cum ar fi Metaverse a lui Mark Zuckerberg, nu vor mai putea fi dezvoltate în continuare, așa cum au sperat inițial șefii lor.

Industria nu se predă. Cel mai bun exemplu: Microsoft

Având în vedere că profesioniștii cu experiență caută din nou de lucru, este posibil ca salariile să scadă și vor fi necesare niveluri mai ridicate de experiență. Companiile care reduc numărul angajaților sunt, însă, printre cele mai bogate firme din lume și se pot lăuda cu profituri uriașe.

Acești giganți din Silicon Valley stau pe munți de numerar. Microsoft a încercat să cumpere producătorul de jocuri video Activision Blizzard, anul trecut, înainte ca autoritățile federale de reglementare să intervină pentru a contesta acordul. Prețul oferit de Microsoft: 69 de miliarde de dolari în numerar.