Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a inspectat, împreună cu premierul Emil Boc, lucrările de construcţie ale Autostrazii Transilvania şi ale variantei de ocolire Cluj Est.

Întrebat despre sursele de finanţare pentru Autostrada Transilvania, ministrul transporturilor a precizat că această autostradă nu beneficiază până în 2013, inclusiv, decât de bani de la bugetul de stat.

Radu Berceanu a explicat că iniţial finanţarea acestei autostrăzi a fost gândită prin credit furnizor aceasta însemnând că, antreprenorul îşi finanţează lucrările de construcţie, ulterior plata făcându-se eşalonat către acesta.

Ministrul Transporturilor a arătat că, deşi contractul iniţial era gândit ca fiind de ‘construcţie şi finanţare’, în 2004 soluţia s-a schimbat în ‘contrucţie şi finalizare’ ceea ce presupune ca plata lucrărilor să fie făcută doar de la bugetul de stat.

Radu Berceanu a precizat că santierele care sunt în lucru vor fi finalizate cu bani de la bugetul de stat şi ‘mai departe o să discutăm cu cei de la Bechtel, dar şi cu alte companii dacă cei de la Bechtel nu sunt interesaţi de un parteneriat public privat’.

Ministrul a arătat că această soluţie de parteneriat public privat este justificată pentru că finanţarea strictă de la buget ar duce la o prelungire a duratei de construcţie a Autostrăzii Transilvania având în vedere că sumele primite de la buget sunt limitate.

‘Este o chestiune legată de timpul în care se va realiza Autostrada pentru că niciun ministru şi niciun guvern, indiferent care ar fi acesta, nu va putea pune de la buget sumele enorme pentru această autostradă’ a concluzionat ministrul Radu Berceanu.