Revista Concepte a dat premii de creatie
Recent, revista de specialitate Concepte a premiat cele mai bune agentii de publicitate ale anului 1998. Organizatorii au stabilit sapte sectiuni, iar juriul festivalului a hotarat ca premiile sa se indrepte catre urmatoarele agentii:
l Vitrina Felix Media la sectiunea „Cel mai bun spot de televiziune” (spotul Biscuitii Salatini)
l Graffiti/BBDO la sectiunea „Cel mai bun anunt publicitar din presa scrisa” (Mobifon/ 6 rate)
l Graffiti/BBDO la sectiunea „Cel mai bun eveniment publicitar” (Marea conexiune)
l Tempo Advertising la sectiunea „Cel mai bun slogan publicitar” (sloganul pentru Joe IBC)
l Ogilvy&Mather la sectiunea „Cel mai bun afis publicitar” (Autopromo / Ogilvy& Mather 50 de ani)
l Vitrina Felix Media la sectiunea „Cel mai bun spot radio” ( spotul pentru ICS Telefoane Mobile 700)
Cea mai creativa agentie de publicitate a anului trecut a fost desemnata Tempo Advertising.

Hypo „si-a lua jucariile” din metrou
De aproximativ doua luni, televizoarele instalate in statiile de metrou, pe ecranele carora se proiectau tot feluri de clipuri publicitare si secvente cu tematica sportiva, au disparut. Au ramas doar suporturile metalice. Televizoarele apartineau agentiei Hypo Advertising. Retragerea aparatelor a avut drept cauza lipsa comenzilor din partea clientilor. Afacerea s-a prabusit atat de tare, incat, o data cu disparitia televizoarelor, nimeni nu mai raspunde la telefoanele fimei.

Guvernul si-a batut joc de panotaj
Intr-o sedinta recenta de Guvern, s-a stabilit ca taxele de publicitate pentru reclama stradala sa fie de 1-3% din valoarea contractului. Decizia este o „gura de oxigen” pentru agentiile de panotaj, care si-au vazut clientii pusi pe goana, la inceputul anului, cand Ordonanta de urgenta nr. 62/28.12.1998 prevedea, de exemplu, o taxa de publicitate de 113 dolari, la un tarif de inchiriere a unui panou de 150 dolari. Revenirea la o taxa de publicitate „cu fata umana” nu va avea darul sa-i determine pe multi clienti sa se intoarca la panotaj, de vreme ce marile bugete de publicitate s-au stabilit si au inceput sa fie cheltuite pe alte medii