Un argument in favoarea rentabilitatii afacerii este numarul mare de covrigarii aparute in ultima perioada de timp. Al doilea este pretul covrigului, 1.000 -1.500 lei, care face acest produs de panificatie extrem de accesibil tuturor cumparatorilor. Insa tocmai aceste lucruri au drept rezultat o concurenta acerba.
Care sunt secretele reusitei ? Un vad comercial bun, un spatiu curat ca lacrima si covrigi foarte gustosi. Pe langa acestea, intre 7.000 USD si 12.000 USD pentru investitia initiala. Daca spatiul poate fi inchiriat, afirmatia nu este valabila pentru utilajele speciale (cuptor de caramida, malaxor pentru framantat coca, mese de modelat) si, cu atat mai putin, pentru personalul angajat. Trei oameni pe zi – o vanzatoare, o modelatoare si un cocator – sunt suficienti. Dar cum o covrigarie profitabila este deschisa de dimineata pana seara, sase zile pe saptamana, este recomandat ca angajatii sa lucreze o zi da, una nu. De asemenea, este mult mai bine daca patronul are experienta sau cunostinte in domeniul industriei de morarit-panificatie, ca sa poata verifica in ce masura angajatii respecta reteta si fluxul de fabricatie a covrigilor.
Timpul de productie a unui covrig este de aproximativ o jumatate de ora. Dupa ce se framanta coca se modeleaza covrigii, se pun apoi la oparit in sirop dulce, se dau prin sare si mac sau susan, iar in final se pun in cuptor. Materia prima pentru productia a 1.000 de covrigi costa aproximativ 600.000 lei. Cu alte cuvinte, patronul cheltuieste intre 1.200.000 si 2.400.000 lei zilnic, pentru a produce 2.000 – 4.000 covrigi. In aceste conditii, el poate castiga 2.000 -3.000 USD pe luna.
O familie si-a vandut casa pentru a incepe afacerea
„Ideal este ca spatiul sa aiba gresie, faianta, aer conditionat, apa calda, vestiare in care angajatii sa se schimbe, toaleta si depozit. De asemenea, in spate trebuie sa existe o usa separata pentru accesul angajatilor. Esentiala este curatenia, intrucat cumparatorul vede tot ce se intampla inauntru”, spune Paul Bundac, patronul covrigariei Perla si al restaurantului cu acelasi nume din Bucuresti. Infiintata anul trecut, in locul unui cafA
Banii ies din gaurile covrigilor
18 mai 2000, 12:00
Ultima modificare în 18 mai 2000, 15:00
Un argument in favoarea rentabilitatii afacerii este numarul mare de covrigarii aparute in ultima perioada de timp. Al doilea este pretul covrigului, 1.000 -1.500 lei, care face acest produs de panificatie extrem de accesibil tuturor cumparatorilor. Insa tocmai aceste lucruri au drept rezultat o concurenta acerba. Care sunt secretele reusitei ? Un vad comercial bun, un spatiu curat ca lacrima si covrigi foarte gustosi. Pe langa acestea, intre 7.000 USD si 12.000 USD pentru investitia initiala. D
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Trei televiziuni si-au impartit audienta de Paste
- Actiunile Petrotub au ramas pe teava
- Esentialul saptamanii
- Tranzactiile prin calculator scutesc timp si bani
- Alegerile locale vor costa 360 miliarde lei
- Frigiderele moderne racesc fara gheata
- Omniasig mareste miza pentru actiunile Agras
- Grupul spaniol Enaco ataca suprematia Metro
- Panica la stat
- Fodoreanu da tonul luptelor inegale din piata dupa care se retrage