'Aceste rezultate continuă evoluţia pozitivă raportată şi în primele două trimestre ale anului 2015, marcând totodată şi o îmbunătăţire substanţială a profitabilităţii, dacă avem în vedere pierderea în valoare de 102,7 milioane lei, valabilă la finele lui septembrie 2014', se menţionează în comunicat.

Cheltuielile operaţionale au scăzut în perioada menţionată cu 17%, datorită optimizării reţelei, în timp ce indicatorul costuri/venituri a scăzut cu 13%, ajungând la 70%.

Volumul creditelor şi al depozitelor s-a menţinut la nivelul de 87%, 'fapt ce susţine capacitatea băncii de a-şi autofinanţa operaţiunile din România', afirmă reprezentanţii Bancpost.

Rata creditelor neperformante (NPL) a ajuns la 16,5%, pe fondul managementului accelerat al creditelor neperformante derulat în trimestrul IV al anului trecut.

Banca şi-a optimizat sursele de finanţare prin gestiunea activă a portofoliului de depozite retail, precum şi prin atragerea de resurse de la instituţiile financiare internaţionale (Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare – BERD, Banca Europeană de Investiţii – BEI, IFC). Menţinerea unei situaţii confortabile a lichidităţii precum şi a gradului de adecvare a capitalului (care înregistra în luna septembrie un nivel de 18,72%) a reprezentat una dintre priorităţile managementului băncii.

'Rezultatele înregistrate la 9 luni confirmă direcţia strategică a băncii. Bancpost deţine o poziţie solidă în piaţă, beneficiind de un nivel ridicat de lichiditate şi fiind foarte bine capitalizată', a declarat directorul general al băncii, George Georgakopoulos.

Bancpost este o bancă universală importantă în România, cu o prezenţă de 24 de ani pe piaţa locală şi o reţea de 150 de unităţi, şapte centre de afaceri corporate şi cinci centre regionale retail. Banca gestionează un portofoliu de peste 1 milion de clienţi corporativi, de retail şi instituţionali. Banca are peste 550 ATM-uri, 8.500 POS-uri şi 200 APS-uri.

SURSA: Agerpres