FIFA a indicat că banca Alfa va activa iniţiative de sponsorizare" în preajma Cupei Mondiale 2018, care va avea loc în Rusia. Instanţa fotbalului mondial nu a precizat valoarea contractului. 

Potrivit FIFA, o nouă strategie comercială pentru Cupa Mondială prevede ca până la patru pachete să fie oferite sponsorilor regionali în fiecare din cele cinci regiuni, Europa, Asia, America de Nord, America de Sud, Orientul Mijlociu şi Africa. 

Gianni Infantino a fost ales în februarie preşedinte al FIFA, după ce a promis, în timpul campaniei, fonduri mai mari pentru cele 211 federaţii membre ale instanţei fotbalului mondial. El a afirmat că o prioritate a mandatului său o reprezintă creşterea veniturilor obţinute din sponsorizări. 

Surse din cadrul FIFA au indicat că federaţia riscă să înregistreze un deficit de aproximativ 500 de milioane de dolari în privinţa veniturilor din sponsorizări, iar rivalii lui Infantino susţin că obiectivele sale sunt nerealiste. 

Structura comercială a FIFA permite între şase şi opt parteneri comerciali de vârf. Cel de-al şaselea astfel de partener a devenit în luna martie grupul chinez Wanda. Anterior, Sony şi Emirates s-au retras la sfârşitul lui 2014, când contractele lor au expirat. 

O treaptă mai jos vin între şase şi opt sponsori ai Cupei Mondiale, în prezent doar două din aceste poziţii fiind ocupate. 

Şi mai jos sunt sponsorii regionali ai Cupei Mondiale, care au înlocuit vechiul sistem al sponsorilor naţionali din partea ţării gazdă. 

AGERPRES

Te-ar putea interesa și: