Cel mai scump tronson de autostradă va fi cel dintre Posada şi Surduc de pe Comarnic-Braşov. Şefii de la Transporturi estimează că vor plăti în medie peste 21 milioane de euro pentru fiecare din cei 36 de kilometri de şosea de mare viteză prin munte.

Scumpă va fi şi porţiunea de 86 de kilometri dintre Curtea de Argeş şi Sibiu, parte a autostrăzii Sibiu-Piteşti. CNADNR estimează că va plăti între 17 şi 18 milioane de euro pentru fiecare kilometru.

Standardele din 2010 avansau însă un cost de aproape trei ori mai mic pentru construirea unui kilometru de autostradă la munte.

Pentru autostrăzile din vestul ţării aflate acum în lucru, România a cheltuit între 3 şi 7 milioane de euro pe kilometru. Cum stăm în comparaţie cu alte state?

"Croaţia – 6,6 milioane de euro pe kilometru, Slovenia – 6,29 milioane de euro, Germania – 8,5 milioane de euro şi Slovacia – 9,5. La şes", declară Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, citat de digi24.ro.