UPDATE 10:45

Victor Ponta a precizat că a luat decizia de a deschide circulaţia pe ultimele tronsoane chiar dacă spaţiile de servicii nu sunt gata. "Decizia mea a fost să nu mai aşteptăm până se fac benzinării. Ar fi fost o greşeală dacă am fi aşteptat să parcurgem toate procedurile cu firmele private pentru construcţia de benzinării".
Întrebat de jurnalişti în ce an vom putea circula pe autostradă de la Constanţa la Nădlac, premierul a dat un răspuns optimist: "cu siguranţa va fi pe vremea mandatului USL condus de Victor Ponta".
De menţionat este faptul că pe coridorul IV pan european, pe teritoriul României, sunt mai multe tronsoane de autostradă care nici măcar nu au fost scoase la licitaţie. Mai mult, există tronsoane la care autorităţile nu au pregătit nici studiul de fezabilitate.
În această categorie intră tronsonul între Sibiu şi Piteşti, care potrivit estimărilor CNADNR ar costa peste trei miliarde de euro. 
UPDATE 10:35

Silaghi a precizat că termenul asumat de constructor pentru finalizarea lucrărilor la Cernavodă-Medgidia este luna noiembrie, cu două luni mai devreme decât termenul menţionat în contract.

Cei doi oficiali sunt însoţiţi şi de fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, care a fost prezent şi la inaugurarea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti.
La eveniment a ajuns şi primarul Constanţei, Radu Mazăre, cu un autoturism de epocă, marca Morgan. Mazăre a declarat presei că "în sfârşit autostrada este bună şi pentru maşina mea".
Circulaţia urmează să fie deschisă în jurul orei 10:30 pe tronsoanele Cernavodă-Medgidia, Medgidia-Constanţa şi By pass Constanţa.
La evenimentul de inaugurare vor participa premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi.
În jurul orei 9:00, cei doi oficiali au deschis traficul pe AUTOSTRADA Bucureşti-Ploieşti. Vezi aici cu ce viteză se va putea circula pe autostradă.
Lucrările de construcţie pentru tronsonul Cernavodă – Medgidia sunt executate de Asocierea ASTALDI SPA-MAX BOEGL ROMANIA SRL CERNAVODA, cele pentru tronsonul Medgidia – Constanţa de Asocierea Astaldi SpA – Max Bögl, iar serviciile de consultanţă sunt asigurate de Asocierea S.C. Search Corporation SRL/S.C. Tecnic Consulting Engineering Romania SRL. Valoarea totală a proiectului „Construcţie autostrada Cernavodă – Constanţa” este de 1.486.158.338 lei (fara TVA). Sprijinul financiar nerambursabil alocat prin Fondul de Coeziune este de 349.685.338 lei (fara TVA), din care Contribuţia Comisiei Europene este de 297.232.539 lei (fara TVA) – 85%. Diferenţa până la valoarea totală a proiectului este asigurată de Guvernul României de la Bugetul de Stat şi din alte surse de finanţare (BEI).

Contractele de proiectare şi execuţie aferente autostrăzii Cernavodă – Constanţa se află în faza de execuţie lucrări, urmând ca finalizarea lucrărilor să aibă loc pentru tronsonul Cernavodă – Medgidia în ianuarie 2013.

Pentru Varianta de ocolire a Municipiului Constanţa lucrările sunt executate de asocierea FCC Construccion S.A./Astaldi S.p.A. JV, iar supervizarea asigurată de asocierea JV Hill International SA/WSP International AB.

Valoarea totală eligibilă a proiectului „Construcţia Variantei de Ocolire a Municipiului Constanţa” este de 260.664.914 lei, din care Fondul de Coeziune asigură suma de 221.565.175 lei, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat. Proiectul este cofinanţat printr-un împrumut BERD.