Preluarea reprezintă o nouă etapă din strategia de creştere a Grupului şi un angajament faţă de una dintre cele mai mari pieţe din Europa Centrală şi de Est, în contextul unei oportunităţi majore – sfârşitul monopolului pentru segmentul serviciilor poştale sub 50g, deţinut de compania naţională de poştă.

“Prin achiziţia integrală a PostMaster continuăm să ne dezvoltăm în regiune. Activăm în Bulgaria, Croaţia, Polonia, Slovacia şi Ungaria, iar de acum avem o prezenţă şi mai puternică în România. Această decizie consolidează poziţia noastră unică şi extinsă în Europa Centrală şi de Est şi reprezintă expresia viziunii Austrian Post de a deveni principala alternativă în domeniul poştal din regiune, oferind servicii noi şi inegalabile”, a declarat Andreas Dragosits, Senior Vice President CEE Mail Austrian Post Group. „Avem încredere că experienţa şi expertiza noastră dovedită, împreună cu aceleaşi atribute ale PostMaster, ne vor prezenta drept cea mai bună alternativă de servicii poştale pentru clienţii business din România” a adăugat Dragosits.

“Lucrăm de un an împreună cu Austrian Post, iar acum suntem perfect pregătiţi pentru oportunitatea majoră oferită de momentul liberalizării. Conform estimărilor noastre, piaţa serviciilor poştale sub 50g din România totalizează 400 de milioane de trimiteri pe an, iar noi ţintim să obţinem o cotă de piaţă considerabilă din aceasta în 2013. Dorim să transmitem companiilor faptul că de acum înainte vor putea beneficia de servicii mai bune la costuri mai reduse. Pe lângă reţeaua extinsă, care acoperă 95% din populaţie, abordarea noastră include identificarea instrumentelor adecvate pentru nevoile clienţilor, anterior procesului de distribuţie, şi, de asemenea, monitorizarea constantă, raportarea, controlul şi evaluarea livrărilor, operaţiuni care nu sunt acoperite în acest moment în totalitate de competiţie”, a precizat Mihai Preoţescu, Manging Director PostMaster.

“Investiţiile noastre în 2012 vor atinge aproximativ 1 milion de euro, iar pentru 2013 ne propunem să aliniem investiţiile cu obiectivele de business, care includ o prezenţă puternică în segmentul serviciilor poştale, precum şi cu legislaţia în domeniu, care urmează să fie comunicată de autorităţi. Anul viitor avem ca obiectiv să dezvoltăm şi pachete de servicii adaptate clienţilor şi pieţei. De asemenea, reţeaua internaţională Austrian Post Group ne va oferi noi oportunităţi de afaceri, mulţumită posibilităţii de a colabora cu clienţii care sunt prezenţi la nivel regional”, a completat Mihai Bălaj, Managing Director PostMaster.

PostMaster a continuat să câştige cotă de piaţă pe segmentul de distribuţie neadresată, ajungând la 75%, ca urmare a extinderii portofoliului cu noi clienţi şi a celor existenţi. În 2013 compania estimează că va obţine o cifră de afaceri mai mare cu cel puţin 10% comparativ cu anul anterior.
PostMaster, lider în rândul furnizorilor de servicii poştale alternative
PostMaster, cu sediul în Bucureşti, a fost înfiinţată în anul 2007 de doi tineri antreprenori, cu o experienţă de şase ani în campanii de marketing direct, Mihai Preoţescu (31 de ani) şi Mihai Bălaj (32 de ani) împreună cu un profesionist binecunoscut din media, Radu Potolea (37 de ani), care a finanţat afacerea la începuturile sale. După patru ani de prezenţă pe piaţă, PostMaster a devenit lider în rândul furnizorilor de servicii poştale alternative. Activitatea de bază a companiei constă în distribuţia de materiale publicitare adresate (peste 50 de grame).  Operaţiunile companiei acoperă 80% din teritoriul ţării, printr-o reţea de 47 de birouri locale. În 2011, PostMaster a efectuat aproximativ 320 de milioane de livrări de corespondenţă adresată şi neadresată, generând o cifră de afaceri de 10 milioane Euro. Creşterea portofoliului de clienţi majori şi dezvoltarea viitoare a parteneriatelor actuale vor fi motorul din spatele creşterii cifrei de afaceri a companiei.

Austrian Post este liderul pieţei de corespondenţă şi servicii de coletărie din Austria. Aceasta este structurată în două divizii: “Mail & Branch Network” şi “Parcel & Logistics”. Austrian Post este prezentă în mai mult de 10 pieţe europene, generând mai mult de 30% din cifra sa de afaceri din străinătate. Cifra de afaceri Austrian Post a crescut cu 4,2% în 2011, ajungând la 2.349 milioane euro, în timp ce indicatorul EBITDA a însumat 283 milioane Euro. Austrian Post are un număr de 23.400 angajaţi permanent.