Audi intenţioneazpă să ocupe şi în acest an prima poziţie în clasamentul mărcilor de automobile premium pe piaţa românească, deşi trebuie să deopăşească Mercedes, a declarat, joi, directorul Audi în cadrul Porsche România, Mihai Mălmăgeanu, cu ocazia conferinţei de lansare a modelului A5 Sportback.

Totuşi, în acest moment poziţia fruntasă din punct de vedere al numărului de unităţi comercializate este ocupată de Mercedes-Benz, cu 33 de unităţi mai mult faţă de Audi, care a reuşit vânzarea a 923 de maşini, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România.

„Am încheiat anul 2008 pe primul loc, înaintea concurenţilor principali, Mercedes şi BMW. De asemenea, în primele luni ale acestui an am fost primii, însă în al doilea trimestru Mercedes a trecut puţin în faţă şi îşi menţine şi acum această poziţie”, a explicat Hălmăgianu.

Acesta a adăugat că diferenţa este mică, de maxim 40 de unităţi şi este convins de faltup că Audi va recupera această diferenţă. „Suntem încrezători că după rezultatele lunii septembrie vom fi din nou primii”, a adăugat reprezentantul mărcii Audi.

Clienţii Audi în românia au fost în acest an în proporţie de 70-80% persoane juridice, iar restul persoane fizice.

Pe de altă parte, pe plan global, Audi a reuşit să devină pentru prima dată numărul unu din punct de vedere al vânzărilor pe segmentul premium efectuate în primul semestru al anului. Obiectivul companiei este ca marca Audi să devină cea mai puternică pe segmentul premium până în anul 2015.

În acest sens, Mihai Hălmăgianu a anunţat că Audi va investi 10 milioane de dolari în următorii cinci ani în activităţi de cercetare-dezvoltare.