Audia a raportat luna trecută o scădere de 37% a profitului operaţional, după ce a majorat provizioanele pentru a acoperi costurile generate de scandalul emisiilor poluante (Dieselgate). 

Marţi, producătorul auto a anunţat că va începe în 2018 producerea SUV-ului Q8 la uzina Volkswagen din Bratislava, Slovacia, iar în 2019 va fi produs SUV-ul Q4 în Gyor, Ungaria. 

Noile modele anunţate de companie vor concura cu cele lansate de rivala BMW în 2018: X2 şi X7. 

"Vom integra două modele Q complet noi în actuala noastră reţea de producţie şi ne vom majora competitivitatea pe un segment extrem de important", a afirmat şeful de producţie al Audi, Hubert Waltl. 

Eforturile companiei de a-şi îmbunătăţi marja de profit cu ajutorul noilor vehicule sunt sprijinite de costurile scăzute de producţie din Slovacia şi Ungaria. 

Costurile orare cu forţa de muncă în sectorul auto din cele două ţări se situau anul trecut la doar 10,70 euro şi, respectiv, 8,40 euro per angajat, faţă de 26,10 euro în Marea Britanie şi 33,40 euro în Germania, conform datelor Oficiului Federal de Statistică (Destatis) din Germania. 

În topul celor mai bine vânduţi producători de maşini de lux pe plan global, Audi a căzut anul trecut pe locul trei, în urma BMW şi Mercedes-Benz. 

AGERPRES