Nici o masina nu poate rezista hotilor, i momentul i care acestia isi pun i gind sa o fure. Furturile au loc, de cele mai multe ori, la comanda, fie ca este nevoie de masina propriu-zisa, fie pentru a fi dezasamblata si vinduta ca piese de schimb. Bandele sunt foarte bine organizate, nepermitind caderea itregii structuri i momentul i care un membru icape pe mina Politiei. Dotarea hotilor merge de la pontoarce si „guri de lup” cu vidia, pina la aparatura electronica sofisticata de neutralizarea sistemelor de alarma si de pornire a masinii. Politia romina are telefoane cu disc si calculatoare vechi de citeva generatii. Anul trecut au fost iregistrate la Politie nu mai putin de 3.544 de furturi de autoturisme. La sfirsitul anului, doar 1.567 de masini fusesera gasite, i timp ce la 1.977 de cazuri continuau cercetarile. intr-un top al judetelor unde se iregistreaza cele mai multe furturi de masini conduce detasat municipiul Bucuresti. Situatia este normala, avind i vedere ca aici se afla cea mai mare concentrare de masini de lux. in 2000, din Bucuresti s-au furat nu mai putin de 134 de BMW-uri, 132 de Mercedes-uri, 75 Volkswagen-uri si 53 de Jeep-uri. Circa 60% din acestea nu au fost ica gasite. Tot i Bucuresti, au fost furate i 2000 un numar de 1.149 de Dacii si 84 Daewoo.
Judetele cu cele mai multe furturi sunt cele din vestul tarii, la granita cu Ungaria. Explicatia consta i faptul ca pe teritoriul Rominiei actioneaza foarte multi infractori din Ungaria si Iugoslavia. Judetul Bihor detine locul al doilea dupa Bucuresti, cu 162 de masini furate i anul 2000, urmat de Timis si Cluj. La cealalta extrema se afla judetele Calarasi si Tulcea, unde au fost furate i 2000 cite cinci Dacii. La Calarasi au fost gasite doua masini din cele cinci furate, iar la Tulcea trei din cinci. Ca o curiozitate, din Bucuresti au fost furate anul trecut si doua Porsche, unul fiind gasit la sfirsitul anului.