În primele 9 luni din 2012, veniturile companiei s-au cifrat la 627,6 milioane lei, iar profitul operațional a fost cu circa 4 milioane lei mai mic, respectiv de circa 9,9 milioane lei. Interesant este că acesta este al doilea an în care profitul operațional la 9 luni avansează cu un pas de 4 milioane lei, după ce în 2012 a urcat de la 5,9 milioane lei (9 luni 2012) la 9,9 milioane lei.
„Între realizările consemnate la finalul celui de-al treilea trimestru se evidențiază în mod distinct evoluția pozitivă a profitabilității, susținută de îmbunătățirea daunalității pentru portofoliul de asigurări auto. Relevant este faptul că am reușit să creștem profitul operațional fără să generăm influențe adverse la nivelul veniturilor agregate. Altfel spus, suntem pe drumul cel bun, care pentru Allianz-Țiriac înseamnă să creștem profitabil”, explică Remi Vrignaud, CEO Allianz-Țiriac Asigurări.
Rezultate îmbunătățite pe segmentul asigurărilor generale
În primele 9 luni din 2013, valoarea primelor brute subscrise din activitatea de asigurări generale a fost de 600,4 milioane de lei, indicând o creștere cu aproape 4 milioane de lei față de valoarea de 596,6 milioane de lei înregistrată în acelaşi interval din 2012. Această evoluție a veniturilor din prime a fost susținută în principal de creșterea de circa 2,7% înregistrată la nivelul portofoliului Allianz-Țiriac de asigurări auto (Casco și RCA, cumulat): de la 417 milioane lei în intervalul ianuarie-septembrie 2012, la 424 milioane de lei în aceeași perioadă din anul curent.
Vânzările de poliţe Casco au atins valoarea de 269,1 milioane lei în perioada analizată. Subscrierile Casco continuă să deţină cea mai importantă pondere în portofoliul de asigurări generale al companiei, generând aproximativ 45% din primele brute subscrise pe acest segment. Allianz-Țiriac rămâne, de altfel, unul dintre cei mai importanți asigurători Casco, cu o cotă de piață estimată la aproximativ 20% pe această clasă de asigurări.
În ceea ce priveşte activitatea de asigurări de răspundere civilă auto (RCA), în perioada ianuarie-septembrie a.c. Allianz-Ţiriac a contabilizat venituri din prime de 155 milioane de lei, în creştere cu 26% comparativ cu valoarea subscrierilor din aceeași perioadă din 2012, de 123 milioane de lei. Dinamica a fost susținută de volume de subscriere în creștere pe ambele segmente de clienți – persoane fizice, respectiv juridice, în condițiile în care, la nivelul întregii piețe s-a manifestat o tendință de majorare a tarifelor pe această clasă de asigurări.
Sub aspectul profitabilității, pe ambele clase de asigurări auto (Casco și RCA) a fost consemnată o îmbunătățire a ratei daunei, ca urmare a măsurilor de eficientizare operațională și de subscriere implementate la nivel de companie.
ortofoliul auto înregistra, la finele lui septembrie, o rată a daunei de circa 77%, cu aproximativ 5 puncte procentuale mai redusă decât cu un an în urmă. Evoluția pozitivă a daunalității auto a avut, de altfel, o contribuție importantă la ridicarea nivelului profitului operațional pentru activitățile de asigurări generale, de la 3,6 mil. lei (9 luni 2012), la 8,4 mil. lei (9 luni 2013). 
La nivelul portofoliului de asigurări property (clădiri și bunuri), stabilizarea cadrului legislativ privind asigurările de locuințe a generat o creștere a interesului pentru aceste polițe de asigurări. Acest lucru a făcut ca decalajul de venituri așteptat ca urmare a aplicarii franșizei obligatorii de 20.000 euro pentru riscuri catastrofice (ce poate fi susbscrisă, conform Legii, exclusiv de PAID) să fie mai redus, prin atragerea de noi clienți pe segmentul asigurărilor de locuințe.
Prin urmare, pe clasa asigurărilor de locuințe, Allianz-Țiriac a încheiat primele nouă luni ale anului cu venituri din prime în valoare de 42 milioane de lei.
Complementar, asigurările de clădiri, bunuri şi daune la proprietăţi comerciale si industriale au generat venituri de 82 milioane de lei în primele 9 luni din 2013. În total, veniturile din asigurări de bunuri, clădiri și daune la proprietăți s-au situat la aproximativ 124 milioane de lei, deținând o pondere de circa 21% în portofoliul Allianz-Țiriac de asigurări generale.
Și segmentul asigurărilor de sănătate de grup a înregistrat o evoluție pozitivă în primele trei trimestre ale anului, volumul primelor brute subscrise pe acest segment, de 5 milioane lei, dublându-se față de valoarea corespunzătoare perioadei similare de anul trecut. Evoluția este încurajatoare și arată interesul din ce în ce mai mare al angajatorilor față de astfel de produse, oferite ca beneficiu în pachetul salarial.
Afaceri de asigurări de viaţă în ușoară creștere
În perioada ianuarie-septembrie 2013, Allianz-Ţiriac a avut vânzări de peste 77 milioane de lei pe segmentul asigurarilor de viata, în creștere cu 1,4 procente comparativ cu subscrierile aferente primelor nouă luni ale anului trecut. Pe acest segment se remarcă o evoluție echilibrată a portofoliului, vânzările de poliţe cu componentă investiţională (unit-linked) generând 51% din veniturile de asigurări de viaţă ale companiei, restul de 49% reprezentând vânzări de poliţe tradiţionale.
„Creșterea interesului pentru polițe de asigurări de viață sa lasă, în continuare, așteptată, cu toate că actualmente, mai ales polițele tradiționale cu randamente investiționale garantate au devenit mai competitive decât oricând între instrumentele de planificare financiară. Polițele tradiționale de asigurări de viață Allianz-Țiriac, spre exemplu, oferă o dobândă anuală garantată de 4% în 2013, plasând aceste produse în rândul instrumentelor de economisire cu un raport risc-randament superior. Rămânem, însă, proactivi pe acest segment de piață, având convingerea că, pe termen mediu și lung, produsele de asigurare de viață vor fi din ce în ce mai mult luate în considerare ca alternative avantajoase de economisire care, în plus, oferă și protecție financiară”, a declarat Remi Vrignaud.

Proiecții anuale 2013
„Ne așteptăm ca realizările noastre din ultimul trimestru să confirme evoluția pozitivă a afacerilor Allianz-Țiriac înregistrate în primele 9 luni ale anului. Rămânem concentrați pe controlul daunalității portofoliului auto, promovând o politică conservatoare, prudențială a subscrierii. Cu această abordare așteptăm ca nivelul profitabilității să continue să se îmbunătățească și în perioada rămasă până la finele anului. În ceea ce privește veniturile, anticipăm realizarea unui volum de afaceri anual ușor peste nivelul subscrierilor realizate în 2012”, a concluzionat Remi Vrignaud, directorul general al Allianz-Țiriac Asigurări.