Astfel, firma sud-coreeană a comercializat 27,8 milioane de smartphone-uri în T3 2011, având acum o cotă de piaţă de 23,8% din piaţă, potrivit unui studiu efectuat de Milton Keynes.

Apple a vândut 17,1 de smartphone-uri, cu o cotă de piaţă de 14,6%, în timp ce Nokia a rămas pe trei. Compania din Cupertino, California, a reuşit să rămână lider doar un trimestru după ce a depăşit Nokia. Unul din motivele principale ale succesului Samsung îl reprezintă utilizarea programului Android, de la Google.

"Samsung a venit pe piaţă cu toate produsele posibile şi cu toată plaja de specificaţii. S-a dovedit o strategie foarte eficientă", a afirmat T. Z. Wong, analist în cadrul IDC.

Potrivit analizei amintite, succesul obţinut de Samsung se bazează, în afara Android-ului, pe designul elegant al produselor sale, pe sub-branduri cu o notorietate bine construită şi o reţea de distribuţie bine susținută la nivel global.