Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Apel către șoferii de mașini second-hand! Pericol pe șosele. Riscați o amendă de 2.000 de lei

Autor: | | 0 Comentarii | 1534 Vizualizari

În anul 2018 s-au făcut mai multe modificări privind reglementarea inspecției tehnice periodice. Studiile arată că jumătate din maşinile second-hand verificate anul trecut de inspectorii Registrului Auto Român în trafic aveau probleme tehnice. ITP-ul va suferi schimbări majore din 2019.

Aproape 70.000 de maşini au fost trase pe dreapta anul trecut. În urma controalelor Registrului Auto Român, jumătate aveau probleme tehnice: 30% la sistemul de semnalizare, iar un sfert nu respectau normele de emisie. Inspectorii au găsit şi defecţiuni grave la direcţie şi frâne, care pot duce la un accident. În această situaţie, şoferii sancţionaţi îşi pun în pericol viaţa.

”În cazul în care se constată deficienţe majore amenzile aplicate sunt până la 1.960 de lei. De asemenea, se reţine certificatul de înmatriculare şi dacă neconformităţile sunt încadrate ca fiind defecte periculoase la sistemul de frânare sau mecanismul de direcţie se reţine şi permisul de conducere.”, a declarat Ing. Claudiu Mija, şef ITP SPNV

Un studiu al unei companii de verificări online arată că doar 15% dintre şoferi caută date privind accidentele sau kilometrajul unei maşini second hand, dacă vor să o cumpere. Iar un accident nedeclarat poate avea consecinţe extrem de grave.

“Dacă au sărit deja airbaguri sau a fost afectată structura de rezistenţă acolo este o problemă. Sunt o grămadă de samsari care practică pentru a face reparaţia cât mai ieftin, în loc de airbaguri să pună nişte montaje cât mai ieftine electronice cumpărate din China, care simulează funcţionarea unui airbag. Nu ştii că ai aşa ceva şi nu poţi să verifici, decât fizic, să deschizi să vezi dacă ai ceva acolo.”, a spus Răzvan Pavel, reprezentantul unei platforme de verificări online, pentru stirileprotv.ro

Dacă vreţi să vă cumpăraţi o maşină la mâna a doua, Registrul Auto Român vă recomandă să verificaţi în primul rând dacă maşina a fost furată pe site-ul Poliţiei Române. Apoi să verificaţi actele de vânzare, în original, precum şi avariile suferite şi reviziile făcute în atelierele autorizate.

În 2018 au fost înmatriculate în România peste 470.000 de maşini provenite din alte ţări, potrivit datelor oficiale. Alte 600.000 au fost revândute în ţară.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.