Schimbare de proporții pentru unul dintre obiectivele strategice ale României. Primul aeroport construit după revoluție va avea pate de transformări majore. S-a desemnat constructorul terminalului de pasageri al Aeroportului international Brașov.

Anunțul a fost făcut de către Consiliul Judeţean Braşov. Câștigătorul licitației pentru construirea terminalului de pasageri este o firma Construcţii Sibiu, cu o ofertă de 145,27 milioane de lei. Lucrarea va dura 12 luni, dintre care trei luni de proiectare şi nouă luni pentru execuţie.

„Interes major al constructorilor pentru proiectarea şi construirea Terminalului de pasageri al Aeroportului Internaţional Braşov. După o competiţie acerbă, la care s-au înscris patru agenţi economici a căror departajare s-a făcut după criteriul „cel mai scăzut preţ ofertat”, licitaţia a fost adjudecată de SC Construcţii SA Sibiu. Această firmă execută în prezent şi contractul pentru proiectarea şi construirea celor nouă obiecte din cadrul Aeroportului”, anunță Consiliul Judeţean Braşov, într-un comunicat de presă.

Conform procedurilor de achiziţie publică ofertanţii au termen de contestaţie de zece zile, respectiv până în 23 mai. Având în vedere faptul că departajarea participanţilor la licitaţie s-a făcut exclusiv pe preţul cel mai scăzut şi că întreaga procedură a fost monitorizată şi verificată de ANAP, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, are convingerea că nu există motive pertinente de contestare a rezultatului.

Valoarea propunerii financiare ofertate de SC Construcţii SA Sibiu a fost de 145.275.491,42 lei (inclusiv TVA), din care proiectul tehnic înseamnă 4.912.697,77 lei, iar execuţia Terminalului totalizează 140.362.793,65 lei.

Proiectarea are ca scop realizarea unui terminal care să confere unicitate şi reprezentativitate Braşovului prin elementele arhitecturale şi închiderile faţadelor construcţiei, ţinând cont în mod obligatoriu de avizele obţinute de la instituţiile cu responsabilităţi în domeniu.

Teminalul va fi dotat atât cu echipamentele necesare asigurării fluxului de transport şi bagaje (ascensoare, scări rulante, benzi transportoare), cât şi cu echipamente moderne de securitate, la standardele solicitate de către instituţiile statului care le vor opera: SRI, Poliţia de Frontieră, Vama.