Administrația Națională pentru Siguranța Traficului (NHTSA) a început investigația a cel puțin 11 accidente care s-au produs în nouă state diferite, mașinile Tesla fiind implicate.

Este vorba despre mașinile cu pilot automat sau alte funcții de conducere automată, care au intrat în vehiculele de urgență aflate la locul altui accident să acorde prim-ajutor.

În ceea ce privește bilanțul accidentelor, potrivit NHTSA, șapte dintre accidentele în care au fost implicate mașini Tesla cu pilot automat s-au soldat cu 17 răniți și un deces. Totodată, sursa ctată mai precizează că în timpul producerii incenditului, toate vehiculele aveau activată funcția de pilot automat sau de control a traficului.

”S-a confirmat că toate vehiculele implicate aveau activată fie funcţia de pilot automat, fie cea de control a traficului. Majoritatea incidentelor au avut loc după lăsarea întunericului”, a precizat NHTSA, potrivit CNN.

Sursa citată precizează că investigația vizează  765.000 de vehicule, respectiv modelele Y, X, S și 3 fabricate în perioada 2014 și 2021, adică aproape tot ce a vândut Tesla în SUA de când a lansat modelele cu pilot automat.

Probleme mari pentru Tesla

Amintim faptul că NHTSA, care a închis o investigație anterioară asupra funcției pilot automat în 2017 fără a lua nicio măsură, a fost criticată pentru că nu a fost fermă în ceea ce privește siguranța sistemului care se ocupă de unele sarcini de conducere și permite șoferilor să nu țină mâinile pe volan pentru perioade lungi de timp.

Totodată, nu este prima oară când funcția de pilot automat este pusă sub semnul întrebării. Siguranța funcției pilot automat a mai fost supusă investigației și de Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor, o agenție separată care investighează accidente de avion și alte accidente fatale, care a găsit parțial vinovată această funcție într-un accident produs în 2018 în Florida și în urma căruia șoferul a murit.

În acest context NHTSA ține să reamintească șoferilor că în prezent nu există vehicule care să poată fi conduse singure, iar fiecare mașină are nevoie de un șofer uman pentru a deține controlul.

Sursa citată precizează că funcțiile avansate de asistență la conducere promovează siguranța și ajută șoferii să evite accidente, însă aceștia trebuie să rămână în continuare vigilenți și să conducă responsabil.

“NHTSA reamintește publicului că astăzi nu există vehicule cu motor disponibile în comerț care să poată conduce singure. Fiecare vehicul disponibil necesită ca un șofer uman să dețină controlul în orice moment și toate legile statului îi responsabilizează pe șoferii umani pentru funcționarea vehiculelor lor.

Anumite funcții avansate de asistență la conducere pot promova siguranța, ajutând șoferii să evite accidentele și să atenueze gravitatea accidentelor care dar, la fel ca în cazul tuturor tehnologiilor și echipamentelor de pe autovehicule, șoferii trebuie să le utilizeze corect și responsabil“, se arată în comunicatul instituției.

Trebuie menționat faptul că la scurt timp după demararea investigației, acțiunile Tesla au scăzut cu 4,3%.