UE elaborează o nouă directivă privind permisele auto și sancțiunile date pentru încălcarea regulilor de circulație

În prezent, Uniunea Europeană elaborează o nouă directivă privind permisele de conducere și sancţiuni impuse șoferilor care încalcă regulile de circulație, care ar trebui să fie acceptată anul acesta, potrivit informațiilor oferite de către ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club).

În prezent, permisul de conducere categoria B este valabil numai autovehiculelor cu o masă totală admisă de 3,5 tone, automobilele a căror masă totală depășește 3,5 tone nu pot fi conduse deoarece sunt prea grele, de aceea se preconizează creșterea masei totale admise la 4,25 tone, în această categorie intrând şi rulotele.

În plus, directiva europeană prevede ca, pe lângă permisul categoria B, șoferii să primească automat un permis B196 pentru conducerea mopedelor ușoare, de până la 125 cmc. De asemenea, vârsta minimă pentru permisele auto pentru camioane sau autobuze ar putea fi redusă la 18 ani în toate statele din UE, regulă care a fost deja adoptată în România. UE a planificat această schimbare pentru a reduce penuria acută de șoferi de camion.

Potrivit sursei citate anterior, permisul de conducere digital ar trebui să primească o a doua șansă, ceea ce înseamnă că șoferii ar putea prezenta permisul auto direct de pe smartphone atunci când sunt controlați de Poliția Rutieră. Un cod QR a fost luat în considerare în locul cipului actual pentru a-l face mai rezistent la contrafacere.

Practica de la școală de șoferi ar putea începe abia după ce ați trecut examenul teoretic

Oficialii din cadru UE se gândesc ca orele practice de la şcoala de şoferi să înceapă numai după ce ați trecut examenul teoretic. În plus, în viitor, cel puțin o parte din testul de conducere ar putea fi susținut pe simulatoare.

Potrivit sursei citate anterior, experții în siguranță rutieră au recomandat oficialilor europeni impunerea unui curs de perfecţionare obligatoriu la un an de la obţinerea permisului de conducere pentru a reduce numărul de accidente rutiere.

Un alt aspect important privind modificarea Codului Rutier din UE este acela ca durata suspendării permisului auto să fie standardizată și recunoscută reciproc în toate statele din blocul comunitar. Pe scurt, o interdicție de conducere impusă în România s-ar aplica la fel şi în alte state din UE.

Ceea ce înseamnă că sunt necesare și valori limită uniforme pentru consumul de alcool și substanțe interzise la nivelul întregului spaţiu comunitar, sistemele de puncte din diferite țări ar trebui armonizate, iar datele privind permisele auto ale tuturor cetățenilor UE ar trebui stocate într-o bază de date europeană pentru a putea ușura munca polițiștilor.