Un studiu efectuat de compania Ascendis Consulting, în parteneriat cu Alianţa Confederaţiilor Patronale, a analizat opiniile managerilor, din diferite domenii, despre dezvoltarea afacerii. Concluzia arată că aceştia nu pot oferi o viziune clară a dezvoltării afacerii pe care o conduc, bazându-se mai degrabă pe decizii pe termen scurt.

Managerii şi antreprenorii români caracterizează piaţa ca fiind impredictibilă, cu o mică probabilitate de anticipare a evoluţiilor, cu clienţi care au aşteptări în formare şi exigenţe în creştere.

Majoritatatea antreprenorilor sunt interesaţi de momentul actual, de evoluţii şi trenduri, şi tocmai de aceea se bazează pe decizii pe termen scurt ce pot fi validate de piaţă.

Dacă în anii anteriori dezvoltarea afacerii se baza pe o creştere organică de volum, în prezent accentul cade pe performanţă.

Evaluarea performanţei este făcută de manageri în mod informal şi sporadic, bazată pe experienţă şi insticte şi mai rar în baza unei scheme standardizate de evaluare.

Opinia clienţilor contează

În rândul angajaţilor, 48% susţin că în cadrul companiei există un sistem de măsurare a performanţei, iar unul din trei angajaţi crede că „eficienţa angajatului în termeni de resurse folosite pentru a ajunge la rezultate” sau „opinia clienţilor despre calitatea produselor/serviciilor primite” sunt principalele criterii după care ar trebui să fie evaluată performanţa.

De asemenea, 76% dintre angajaţi afirmă că managerul direct dă o importanţă mare şi foarte mare opiniei clienţilor despre calitatea serviciilor/produselor primite când apreciază performanţa unui angajat din subordine.

Studiul a fost realizat de către The Gallup Organization România, în perioada 1 mai – 12 iunie 2009, pe un eşantion de 1.001 angajaţi (etapă cantitativă) şi 58 de manageri şi acţionari (etapă calitativă).

SURSA: Ascendis