Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început sa facă mai multe controale după ce au înregistrat un număr din ce în ce mai mare de plângeri din partea cetățenilor în legătură cu modul în care se calculează facturile la energie electrică.

“Controalele comisarilor ANPC se derulează la furnizorii de energie electrică și verifică modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare, în ceea ce privește calcularea facturilor emise de aceștia către consumatorul-persoană fizică, în ultima perioadă. Menționăm că, pentru a putea stabili dacă reclamațiile sunt fondate sau nu, comisarii ANPC analizează cu mare atenție toate documentele necesare, în fiecare caz în parte” spune un comunicat al ANPC.

Reprezentanții ANPC spun și ceea ce trebuie sa facem în momentul în care avem o nemulțumire în ceea ce privește cu factura de consum.

“Să ia, mai întâi, legătura cu operatorul economic care furnizează acest serviciu, iar dacă acest dialog sau informațiile primite nu sunt satisfăcătoare, pentru consumator, acesta să completeze formularul de sesizare de pe site-ul instituției, www.anpc.ro. În cazul în care consumatorii au aviz de deconectare și se consideră nedreptățiți, îi invităm să completeze formularul de sesizare de pe site-ul www.anpc.ro, cu caracter urgent”, a precizat ANPC.

Virgil Popescu face apel la ANRE să controleze piața

„Am văzut şi eu acele facturi şi cred că ori sunt greşite, ori cineva ar trebui să pună regulă în piaţă. ANRE este cel care verifică piaţa. Eu nu am văzut decât câteva cazuri prezentate în presă, dar fac încă un apel, cum am făcut şi în ianuarie, ANRE să-şi facă treaba să supravegheze piaţa şi să controleze piaţa, iar la persoane fizice, inclusiv Protecţia Consumatorului să intre peste furnizorii respectivi şi să verifice acest lucru”, a afirmat Popescu.

Totodată, el a mai adăugat că urmează o serie de discuții în Parlament cu furnizorii, la comisiile unde se află în dezbatere ordonanţa de urgenţă pe energie.

În ceea ce privește faptul că preţurile se raportează la consumul de anul trecut şi mulţi consumatori s-au plâns că acest lucru nu încurajează reducerea consumului, Virgil Popescu a spus că trebuie găsit în Parlament un mijloc de stimulare.