Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) anunţă că extinde gama serviciilor oferite online partenerilor săi.

„ANCPI (…) continuă seria demersurilor care au drept scop creşterea gradului de informatizare a instituţiei, atât în cadrul proceselor interne specifice, cât şi în relaţia cu entităţile externe. (…) Va fi extinsă plata online, cu cardul, în aplicaţia e-Terra, pentru servicii precum prima înscriere, parcelare sau dezmembrare. Printre noile funcţionalităţi ale sistemului informatic se numără şi generarea automată din aplicaţie, în format electronic, a documentaţiilor tehnice de cadastru, cunoscute şi sub denumirea de P.A.D. (Plan de Amplasament şi Delimitare), pentru imobilele înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară. De asemenea, dezvoltarea sistemului informatic va permite reducerea termenelor pentru dezmembrarea şi comasarea proprietăţilor imobiliare, precum şi simplificarea acestor procese”, se arată într-un comunicat transmis, vineri, Agerpres.

Noile funcţionalităţi vor fi disponibile în curând, datorită dezvoltării continue a sistemului informatic integrat de cadastru şi carte funciară, care reprezintă una dintre priorităţile ANCPI din această perioadă, având în vedere restricţiile impuse de prevenirea răspândirii COVID-19. Aceste activităţi se circumscriu obiectivelor declarate ale ANCPI: fără hârtii, fără numerar, fără ghişeu, precizează ANCPI.

„Digitalizarea serviciilor pe care le oferă Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară este şi va rămâne una dintre priorităţile noastre. Lucrăm continuu la îmbunătăţirea sistemului informatic, pentru a veni în sprijinul partenerilor noştri. Consider că, în anul 2020, este esenţial ca beneficiarii serviciilor oferite de ANCPI să aibă de ales între a veni la ghişeu (atunci când acest lucru va fi posibil) şi a obţine online documentele necesare. Mai mult decât atât, ne dorim ca, în viitorul apropiat, să interconectăm sistemul informatic al ANCPI cu sistemele altor autorităţi, pentru crearea unei baze de date comune, care va eficientiza activitatea administraţiei centrale şi locale”, a arătat Laurenţiu Alexandru Blaga, preşedinte – director general al ANCPI.

Totodată, pentru creşterea nivelului de securitate în cazul acestor operaţiuni, ANCPI va implementa un mecanism superior de autentificare, bazat pe certificate digitale calificate, menţionează sursa citată.