Astfel, rata de penetrare a serviciilor audiovizuale la nivel de gospodării a depășit pragul de 91%, conform datelor raportate de furnizori către ANCOM.

Un procent de 65% din totalul abonaților la servicii de retransmisie recepționau programele TV prin intermediul rețelelor de cablu, numărul acestora atingând valoarea de 4,4 milioane (+5,2% față de 30.06.2014), în timp ce 34% dintre abonaţi, adică 2,3 milioane (+3,1% comparativ cu 30.06.2014), beneficiau de programe TV furnizate prin rețele cu transmisie prin satelit de tip DTH. 70 de mii de abonați (+9,8% faţă de 30.06.2014), respectiv un procent de doar 1% din totalul abonaţilor, recepționau aceste programe prin tehnologie IP.

În funcție de mediul de reședință, la mijlocul acestui an, 61% dintre abonați erau din mediul urban, în timp ce 39% erau din mediul rural. Majoritatea abonaților din mediul urban (81%) beneficiau de servicii prin intermediul reţelelor de cablu, 17% prin intermediul reţelelor cu transmisie prin satelit de tip DTH, respectiv 2% prin tehnologie IP. În mediul rural, cei mai mulți dintre abonați, în procent de 60%, recepționau programele TV prin intermediul rețelelor cu transmisie prin satelit de tip DTH, 40% prin reţele de cablu, procentul abonaţilor prin tehnologie IP fiind nesemnificativ (0,1%).

Din punctul de vedere al modului de recepționare a programelor TV, numărul de abonați la serviciile de retransmisie a programelor media în format digital continuă să crească, atingând valoarea de 4,2 milioane din totalul de 6,8 milioane de abonați, înregistrând o creștere anuală de 7%. În funcție de suportul folosit, aproximativ 55% recepționau programe TV în format digital prin intermediul rețelelor cu transmisie prin satelit (DTH), în timp ce 43% accesau aceste programe prin rețele prin cablu, iar 2% prin tehnologia IP (IPTV).

În ceea ce priveşte abonaţii la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale furnizate prin intermediul reţelelor de cablu, din totalul celor 4,4 milioane, 1,8 milioane beneficiau de servicii în format digital (în creștere cu aproape 13% față de 30.06.2014), ceea ce înseamnă o rată de penetrare la nivel de gospodării a acestor servicii de 24%.
 


Te-ar putea interesa și: