Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat o amplă acţiune de control în vederea combaterii evaziunii fiscale şi pentru creşterea conformării la declarare a obligaţiilor fiscale, principala zonă vizată fiind Bucureşti – Ilfov, informează instituţia, printr-un comunicat.

Controalele vizează, în principal, domeniile alimentaţie publică, construcţii, transport, comerţ, dar şi combaterea muncii la negru, împreună cu Inspecţia Muncii, fără însă a se limita la acestea. De asemenea, în cadrul acţiunii, inspectorii antifraudă vor verifica inclusiv modul în care contribuabilii respectă obligaţia legală privind dotarea şi utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic.

Potrivit sursei citate, acţiunea de control a fost demarată din data de 1 august, iar în vederea desfăşurării în bune condiţii a acesteia efectivele au fost suplimentate cu 200 de inspectori.

„În acest an vor fi desfăşurate 150.000 de controale care au această tematică de control. Controalele sunt efectuate în baza analizelor de risc şi vor pune accent pe prevenţie şi îndrumare. Controalele vor determina identificarea în timp real a erorilor, care, dacă sunt remediate în timp util, vor determina plata unor obligaţii fiscale accesorii mai mici, în comparaţie cu cele rezultate în urma unei inspecţii fiscale generale. Contribuabilii au posibilitatea de a-şi corecta declaraţiile şi de a se conforma la plata obligaţiilor, potrivit legii. În cazul în care contribuabilii verificaţi refuză să se conformeze sau sunt constatate abateri semnificative, aceştia vor face obiectul unor investigaţii suplimentare”, se menţionează în comunicatul ANAF.

Ministerul Finanţelor Publice a propus, printr-un proiect de act normativ, eliminarea contravenţiei referitoare la nerespectarea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevăzute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic (art.10 lit.cc) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 de sub prevederile Legii prevenirii nr. 270/2017.

Totodată, prin ordonanţa privind instituirea unor facilităţi fiscale, au fost prevăzute măsuri de restructurare a obligaţiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018, pentru debitorii care au datorii mai mari de un milion de lei, bazate pe un plan de restructurare, plată eşalonată, monitorizare şi supraveghere fiscală, pe perioada înlesnirilor. Acelaşi act normativ prevede şi anularea accesoriilor aferente debitelor înregistrate la data de 31.12.2018 şi care sunt sub un milion de lei, în cazul în care sunt achitate obligaţiile fiscale principale, până la data de 15 decembrie 2019.

Te-ar putea interesa și: