Potrivit Bloomberg, ideea iniţială, că avertismentele ar putea să-i convingă pe unii fumători să renunţe, este eronată. Mesajele şi grafica de pe pachetele de ţigări au un efect marginal asupra fumătorilor. Datele ştiinţifice arată că deşi sunt alarmaţi la început, fumătorii se obişnuiesc rapid cu imaginile şi chiar s-ar putea ca la un moment avertismentele să îi facă să fumeze mai mult. Din studii rezultă că larga majoritatea a fumătorilor ştiu riscurile la care se expun, iar în momentul în care au cumpărat un pachet de ţigări este deja prea târziu ca să-i „deturnezi”. Mai mult, un avertisment grafic nu va putea niciodată să facă faţă unei adicţii atât de puternice cum este cea de fumat.
O metodă ceva mai eficientă este propusă în Australia. Dacă legea este pusă în vigoare, de la jumătatea anului viitor, pachetele de ţigări vor trebui să afişeze avertismentele deja cunoscute. Ce e diferit în Australia este că restul pachetului va trebui să fie „blank”, fără culori şi fără alte elemente grafice, în afara unui mic înscris cu numele brandului. Pe termen lung, cercetătorii cred că producătorii nu vor putea da o identitate brandurilor de ţigări, iar asta va eroda şi atracţia fumatului.