UPDATE 11.00: Reacția eMag după controalele ANPC.

Poziția eMAG privind amenda ANPC

„București, 15 noiembrie 2021. Aspectele sesizate de ANPC privind afișarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienții nu au fost afectați. Am pus la dispoziția autorităților în mod transparent informațiile necesare privind organizarea campaniilor promoționale la eMAG.

De asemenea, ANPC a verificat zeci de prețuri din cadrul campaniei Black Friday dar și din alte promoții și nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preț din ultimele 30 de zile.

În plus, ca o dovadă suplimentară de transparență, am construit un ghid de marcaje și caracteristici ale produselor, care este public și poate fi accesat de oricine pe pagina noastră de informații, sau printr-o simplă căutare pe eMAG: https://www.emag.ro/info/ghid-de-marcaje-produse-si-preturi.

Considerăm că eforturile autorităților de a susține transparența informațiilor sunt în interesul clienților și au rolul de a crește încrederea acestora în comercianți”, a transmis compania.

Știre inițială

Controalele ANPC, din perioada reducerilor, nu s-au oprit, anunță Protecția Consumatorilor care spune că sancțiunile continuă în România. Acum a venit rândul celui mai mare magazin online din țară, emag.ro.

Controale ANPC la emag

Comandamentul Special Black Friday – structura creată în premieră, în acest an de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) – a controlat platforma operatorului economic Dante Internațional SA (www.emag.ro), după aceeași metodă, prin accesarea site-ului, pentru verificarea respectării prevederilor legale la comerțul online (reduceri, promoții).

Ce nereguli au fost descoperite de Protecția Consumatorilor

Comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:

1. Pe pagina de prezentarea a produselor, lângă prețul de referință (“prețul tăiat“) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: “Prețul tăiat este cel mai mic preț la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile“, neexistând nicio altă informație care să prezinte durata promoției (reducerii), respectiv data de început a acesteia.

2. Din analiza documentației prezentate de operatorul economic privind evoluția prețurilor, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informației privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie și dificultate în verificarea celui mai mic preț la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii.

Amendă de 50.000 de lei

Ca atare, operatorul economic a fost sancționat cu amendă contravențională în valoare de 50 000 lei. De asemenea, comisarii ANPC au propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic.

Emag a dat lovitura vineri

De Black Friday 2021 cei de la eMag au dat o lovitură uriașă. Românii care au accesat acest site au comandat cu 34% mai multe produse decât anul trecut. Acest lucru s-a putut observa la doar 7 ore de la debutul campaniei Black Friday. De departe, românii au preferat să plătească cu cardul. Plăţile online cu cardul au ajuns la aproape 60%, cea mai mare creştere din ultimii ani, informează platforma online. Aproape 60% dintre comenzile de Black Friday merg la easybox în localităţile în care este disponibil.

„În primele 7 ore de Black Friday au fost plasate comenzi pentru 1.450.000 de produse din oferta eMAG, cu 34% mai mult decât în 2020 în acelaşi interval. În prezent mai sunt 3 milioane de produse în stoc, iar promoţiile vor fi disponibile până noaptea târziu”, se precizează în comunicatul companiei.