Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Amendă de 725 de lei, chiar dacă ai cauciucuri de iarnă și lanțuri! Dacă nu știți acest detaliu veți fi amendați

Autor: | | 1 Comentarii | 58932 Vizualizari

Mulți șoferi nu știu asta, dar există o prevedere în Codul Rutier din 2019 prin care poliția poate să îți dea amendă, chiar dacă ai cauciucuri de iarnă și lanțuri. Suma nu este deloc mică, ajungând la 725 de lei. Mare atenție, mai alesă că meteorologii anunță că se circulă în condiții de iarnă în absolut toată țara.

România se luptă cu o iarnă în toată regula, aşa că participanţii la trafic trebuie să respecte regulile de circulaţie şi prevederile impuse de Codul Rutier în 2019.
 
Potrivit legii din România, şoferii sunt obligati sa aiba automobilul echipat cu anvelope de iarna daca circula pe o sosea acoperita de zapada, gheata sau polei. În caz contrar, aceştia pot fi amendaţi şi pot rămâne fără certificatul de înmatriculare. Totuşi, poliţistul poate da amenzi şi dacă maşina este echipată cu astfel de anvelope.
 
 Foarte putini soferi romani cunosc urmatorul aspect. Codul Rutier mai specifica un caz in care politistul rutier iti poate retine certificatul de inmatriculare si iti poate da o amenda de pana la 725 de lei, chiar daca anvelopele tale sunt de iarna, scrie romaniatv.net.
 
Este cazul, de fapt, al oricaror anvelope, de vara, de iarna, all-season, daca acestea sunt uzate peste limita legala. Dar ce inseamna limita legala a uzurii anvelopelor in Romania? Ei bine, aceasta limita este aceeasi ca si in majoritatea tarilor din Europa, Asia si America de Nord, respectiv limita de 2/32 inch, mai precis 1,6 milimetri, impusa de legi care tin de siguranta rutiera, standardizate la nivel mondial.
 
Autoritatea mondiala Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS) i-a obligat pe toti producatorii de anvelope sa incorporeze in anvelopele comercializate in Statele Unite si Europa niste martori de uzura. Acestia sunt in numar de minimum 6 si sunt, de fapt, niste bare din cauciuc pozitionate intre blocurile profilului de pe anvelopa. Martorii de uzura au, la toate anvelopele de pe piata, o inaltime de 1,6 milimetri.
 
In concluzie, limita minima admisa mentionata in Codul Rutier este data de martorul de uzura care este pe anvelopa. Deci daca un agent de circulatie te opreste si observa ca suprafata de rulare a anvelopei este sub limita legala data de martorul de uzura, te poate amenda, conform Codului Rutier, art. 100, cu o amenda din clasa II, adica cu 4-5 puncte, ceea ce inseamna pana la 725 de lei. Plus masura complementara de retinere a certificatului de inmatriculare.
Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.