“Rezultatele financiare pentru primul trimestru demonstrează, încă o dată, că piaţa aluminiului este volatilă şi doar programe de investiţii susţinute şi pe termen lung, ca cele implementate de noi, ne pot ajuta să ne păstrăm poziţia la nivel local şi global. Începutul de an a fost caracterizat de un nivel redus atât al cotaţiilor aluminiului pe bursele internaţionale, cât și al primelor de vânzare, ceea ce s-a reflectat într-o cifră de afaceri în scădere față de perioada similară a anului trecut”, a declarat Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație al Alro. Această reducere a preţului a fost, parţial, compensată de vânzările de produse cu valoare adăugată mare, care au fost mai mari din punct de vedere cantitativ, precum si de deprecierea leului în fața dolarului american in T1 2016 față de T1 2015, potrivit datelor companiei.
În perioada analizată, Alro a crescut vânzările de aluminiu, atât în sectorul primar, cât şi în cel procesat. Astfel, pe segmentul de aluminiu primar, Alro a înregistrat vânzări mai mari cu 23%, în special datorită livrărilor de bare şi de sârmă, care au crescut cu 4.500 de tone şi, respectiv cu 2.500 de tone. In cadrul segmentului de aluminiu procesat, vânzările au crescut din punct de vedere cantitativ cu 4%, datorită livrărilor de benzi şi table subţiri, care au fost  cu 1.000 de tone mai mari comparativ cu T1 2015.
Cu toate acestea, Compania a înregistrat un EBIT în scădere, de 23 milioane de lei, faţă de 96 milioane de lei, înregistrat în T1 2015, pe fondul reducerii semnificative a preţului aluminiului la Bursa Metalelor de la Londra (LME). Dacă în T1 2015, cotaţiile au oscilat in jurul valorii de 1.800 USD/tonă, în T1 2016 acestea au scăzut semnificativ la o medie de circa 1.500 USD/tonă.
Pe de alta parte profitul net al Alro a crescut, de la 6 milioane de lei, în primul trimestru al lui 2015, la 27 milioane de lei, în T1 2016, o influență importantă venind din diferențele de curs valutar aferente reevaluării împrumuturilor bancare denominate in valută.

În ciuda volatilităţii pieţei aluminiului, Alro îşi continuă, şi în 2016, strategia sa pe termen lung, mizând pe o creștere a ponderii și a cantităţii produselor cu valoare adăugată, precum și pe reducerea dependenței energetice prin scăderea continuă a consumurilor și creșterea gradului de reciclare a deșeurilor de aluminiu. Pentru aceste investiţii, compania a aprobat un buget de 53 milioane de dolari pentru anul 2016, sursele de finanțare ale acestuia fiind în proporție semnificativă deja asigurate.