Portalul Allpacka a fost lansat pentru prima oară în anul 2010, în Ungaria, de antreprenorul englez Colin Snead. Acesta compară prețurile firmelor de curierat, iar clienții – magazinele online mici și mijlocii, dar și clienții persoane fizice- pot achiziționa servicii de curierat cu discount-uri.

„Este un fel de Booking.com al curieratului, funcționăm pe același principiu: folosim volumele, pentru a scădea prețurile la serviciile de curierat cu 50-70%. Astfel, le oferim clienților cele mai bune prețuri pentru expediția coletelor și acces la firme de curierat pe care altfel nu și le-ar permite”, declară Colin Snead.

Printre partenerii Allpacka se numără companiile de curierat UPS, DPD, GLS, TCE și Gebrüder Weiss, iar în prezent de serviciile sale beneficiază aproximativ 4.000 de clienți activi ai site-ului. Anul trecut, compania a primit o infuzie de capital de 850.000 euro, din care 70% provin din instrumentul financiar al Uniunii Europene JEREMIE, iar 30% de la compania de venture capital Euroventure și de la alți doi investitori. În acest moment, Allpacka are operațiuni în Ungaria, România, Slovacia și Republica Cehă. Cea mai profitabila țară este Ungaria, dar România este piața cu cea mai rapidă creștere și potențialul cel mai mare, conform fondatorului.

„Am intrat pe piața din România în septembrie 2015. Am crescut foarte repede și în fiecare lună am înregistrat o triplare a numărului de comenzi și utilizatori. Avem, în prezent, peste 4000 de utilizatori și ne așteptăm să ajungem la 5000 de comenzi pe lună până la sfârșitul anului”, declară acesta.

Prețul mediu de comandă variază în funcție de destinație. Astfel, costul pentru o livrare națională pornește  de la 13,20 lei, iar pentru o livrare internațională prețul pleacă de la 20,60 lei. În prezent, compania are între 150 și 200 de comenzi pe zi, iar la nivel de internațional, ținând cont de toate operațiunile din toate țările, Allpacka.ro procesează aproximativ 15000 de comenzi pe lună.

La nivel local, până la sfârșitul anului, Allpacka.ro se așteaptă la peste 150.000 de euro cifră de afaceri și, conform spuselor fondatorului, are în plan o investiție de încă 100.000 de euro pe piața românească. „România a fost a doua piață pe care am decis să ne dezvoltăm și vedem un potențial mare de creștere, luând în considerare avansul spectaculos înregistrat de vânzările online în ultimii ani și mulțimea de companii care aleg acest canal să-și vândă produsele.  Principala problemă cu care ne confruntăm este că românii sunt obișnuiți să plătească produsul în numerar la livrare, iar noi promovăm plățile cu cardul sau transfer bancar în avans. Pe măsură ce românii capătă încredere în serviciile noastre, business-ul Allpacka.ro crește și vedem asta deja, România reprezentând peste 10% din cifra noastră de afaceri”, declară Colin Snead.