RAR, adică Registrul Auto Român, a făcut recent o informare pentru şoferii români, proprietari de maşini, care vor avea de suferit în eventuala unei retrageri fără acord a Marii Britanii din Uniunea Europeana, dacă deţin maşini cu volan pe dreapta. Astfel, maşinile achiziţionate şi aduse din această ţară urmează să fie supuse unui proces mai amplu de omologare, fără de care vehiculele nu vor putea fi omologate, deci nu au cum să circule legal pe drumurile publice din România.

Brexit ameninţă până şi şoferii români

„INFORMARE

Modificări ale activităților specifice RAR care se adresează vehiculelor provenite din UK, aplicabile începând cu data de 30.03.2019 NUMAI DACĂ NU SE SEMNEAZĂ Acordul de retragere al UK SAU NU SE PRELUNGEȘTE, de comun acord, data de retragere a UK din blocul comunitar

NOTĂ: Niciun autovehicul deja înmatriculat în România NU va fi afectat de următoarele modificări care ar putea interveni!

1. Vehiculele noi, care au fost omologate UE de tip de către UK (marca e11) nu vor mai primi automat cartea de identitate a vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării, dat fiind faptul că omologarea UE de tip și certificatul de conformitate (CoC) aferente își pierd valabilitatea de la data menționată mai sus. Aceste vehicule vor fi supuse unei reomologări individuale, cu verificarea condițiilor tehnice aplicabile pentru vehicule noi. De asemenea, o CIV eliberată pe baza unei omologări UE de tip acordată de UK, pentru un autovehicul nou provenit din UK și care nu a fost încă înmatriculat, își va pierde valabilitatea și nu mai poate fi utilizată la înmatriculare. Prin urmare, RAR recomandă înmatricularea vehiculelor aflate în această situație până cel mai târziu la data de 29.03.2019.
2. De la aceeași dată, la eliberarea CIV pentru vehiculele utilizate (second-hand) nu mai sunt recunoscute omologările UE de tip acordate de UK (marca e11), fiind necesară o reomologare individuală conform cerințelor din RNTR-7, aplicabile vehiculelor utilizate care provin din state terțe. În cazul emisiilor poluante se impune condiția privind nivelul minim de poluare Euro 3/Euro III.
3. Începând cu 30.03.2019, autovehiculele utilizate (second-hand), cu postul de conducere pe partea dreaptă și care provin din UK, nu vor mai putea primi CIV, indiferent de omologarea în baza căreia au fost înmatriculate.
4. Inspecția Tehnică Periodică efectuată în UK la vehiculele utilizate (second-hand) nu mai este acceptată (recunoscută) la omologarea individuală și eliberarea CIV pentru reînmatriculare în România. ITP trebuie refăcută la RAR.

În perioada 2006-2019 au fost introduse în România aproximativ 62.400 de vehicule care au fost anterior înmatriculate în UK”, anunță Registrul Auto Român (RAR).