Airbus negociază de 18 luni construirea unei fabrici capabile să utilizeze două aeronave A330 pe lună, iar un acord oficial ar urma să fie semnat joi, în timpul vizitei premierului chinez Li Keqiang în Franţa. În prezent, Airbus deţine în China o fabrică de asamblare a modelelor mai mici A320 la Tianjin.

'Vom lansa acest proiect; cred că avem o bază bună pentru discuţii. Sperăm să obţinem mai multe comenzi în viitor, iar acest proiect ne va oferi avantaje faţă de concurenţă', a afirmat Bregier.

Declaraţia sa vine la scurt timp după ce China a plasat o comandă pentru 45 de aeronave A330, în valoare de cel puţin 11 miliarde de dolari (9,87 miliarde de euro), cu posibilitatea de a comanda încă 30 de avioane.

Recent, constructorul aeronautic european a vândut 20 de avioane Arabiei Saudite. Cele două comenzi au atenuat incertitudinile privind nivelul producţiei modelului A330, care a fost echipat cu motoare mai performante.

Miercuri, acţiunile Airbus au urcat la bursă cu 2,3%. Luna aceasta, Airbus a semnat un acord cu Wizz Air privind vânzarea a 110 aeronave de ultimă generaţie A321neo, al căror preţ de catalog se ridică la 13,7 miliarde de dolari, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa continuând să-şi extindă capacităţile şi reţeaua. Este cea mai mare comandă individuală pentru modelul A321neo. Recent, Airbus şi-a îmbunătăţit cu 4% estimările privind cererea mondială de avioane în următorii 20 de ani, datorită creşterii vânzărilor pe pieţele emergente din regiunea Asia-Pacific şi China.

Airbus a prognozat că în următorii 20 de ani companiile aeriene din întreaga lume vor achiziţiona 32.600 de noi avioane în valoare de 4.900 de miliarde de dolari, cu 1.200 de avioane şi 300 de miliarde de dolari mai mult decât estima în luna septembrie a anului trecut.

Potrivit Airbus, traficul global de pasageri va creşte cu 4,6% în următorii 20 de ani, ceea ce va obliga companiile aeriene să cumpere 31.800 de noi avioane de pasageri, iar cererea de transport aerian de marfă va impune achiziţionarea unui număr de 800 de noi avioane cargo. AGERPRES