Potrivit sursei citate, obiectivele-cheie de performanţă ale Agendei Digitale impun eforturi cumulate ale ţărilor europene în vederea îndeplinirii obiectivelor asumate de Comisia Europeană.

'Având în vedere cei 7 piloni care stau la baza Agendei Digitale pentru Europa 2014 – 2020, România i-a adaptat la contextul actual şi a definit patru domenii majore de acţiune, care vor fi urmărite ca viziunea României privind programul ambiţios, care va conduce la creşterea economica şi creşterea competitivităţii, pentru acoperirea principiului de bază menţionat mai sus, în vederea realizării creşterii economice durabile pe termen lung', se menţionează în document.

Domeniile avute în vedere sunt: e-Guvernare, Interoperabilitate, Securitate Cibernetică, Cloud Computing, Open Data, Big Data şi Media Sociale; TIC în Educaţie, Sănătate, Cultură şi eInclusion; e-Commerce, Cercetare, Dezvoltare şi Inovare în TIC; Broadband şi Servicii de Infrastructură Digitală.

De altfel, în cazul ultimului domeniu vizat se asigură incluziunea socială şi permite beneficii în toate celelalte domenii de acţiune. O implementare completă a viziunii strategice asupra sectorului TIC în România va duce la investiţii totale de aproximativ 2,4 miliarde de euro.

Impactul direct şi indirect asupra economiei, calculat în conformitate cu bunele practici în alte ţări europene care au făcut investiţii similare poate fi tradus într-o creştere a PIB de 13%, creşterea cu 11% a numărului de locuri de muncă şi reducerea costurilor administraţiei cu 12%. în perioada 2014 – 2020.

România este a şaptea ţară ca mărime din Uniunea Europeană /UE/, în privinţa populaţiei (20,12 milioane) şi a doua ca mărime din grupul noilor state membre, după Polonia.

Documentul privind Agenda Digitală pentru România 2014-2020 poate fi accesat în cadrul secţiunii de Transparenţa decizională – proiecte 2014, pe site-ul MSI, iar persoanele interesate pot transmite observaţii şi recomandări până la data de 31 iulie a.c.

Agerpres